Vés enrere Cofi, una startup que ajuda les empreses a planificar les seves finances, s’incorpora als Espais d’Incubació UPF

La companyia, impulsada per alumni de la Universitat, està desenvolupant una eina de planificació financera i estratègica més senzilla i assequible que les convencionals

01.12.2020

La startup Cofi, que està desenvolupant una eina informàtica de planificació financera i estratègica per a empreses, accelerarà el seu desenvolupament als Espais d’Incubació UPF. La companyia, impulsada per alumni de la Universitat, està implementant una plataforma que ajudarà empreses de tamany mitjà a preveure possibles escenaris futurs perquè s’hi puguin adaptar.

L’eina de Cofi és capaç d’agregar i processar informacions de diferents fonts, com ara dades sobre l’estat i l’evolució del mercat (tipus d'interès, expectatives de creixement d'un país, etc.), sobre iniciatives estratègiques de la companyia (crear un nou producte, obrir una nova planta...) i també sobre la pròpia marxa de l’empresa (amb dades dels sistemes de gestió de clients o de comptabilitat, per exemple). Amb aquests ingredients, el software elabora de manera automàtica previsions per ajudar els seus usuaris a prendre les decisions més adients.

Els fundadors de Cofi són Álex Irigoyen, CEO i alumni d’Economia a la UPF; Ignasi Gassó, director d’operacions i alumni d’Administració i Direcció d'Empreses a la UPF; i Fran Espino, responsable tècnic.

La idea de negoci va sorgir quan tots tres treballaven en un fons de deute. Llavors van comprovar “la importància que té per a les empreses fer una bona planificació financera”, subratlla Irigoyen, i es van adonar que les eines d’aquest tipus són cares i complexes d’implementar i, per això, només estan a l’abast de companyies de tamany gran.

“La rapidesa i la senzillesa d'instal·lació del nostre programa ens permeten tenir un preu més competitiu i així podem dirigir-nos a empreses una mica més petites, que no solen utilitzar aquestes eines, tot i que en podrien treure molt de partit”, explica el CEO de Cofi.

El seu mercat potencial són companyies amb un nivell de facturació d’entre 20 i 100 milions d’euros, que es podran beneficiar de la capacitat de planificació automàtica de l’eina i podran alliberar així els seus responsables financers dels tediosos processos manuals que han de dur a terme actualment per realitzar càlculs d’aquest tipus.

Actualment, Cofi està testejant la seva plataforma amb cinc empreses i els seus responsables esperen sortir al mercat al llarg del primer quadrimestre del 2021.

Un equipament per fomentar la innovació

Els Espais d’Incubació UPF tenen l’objectiu de contribuir al desenvolupament de les empreses innovadores sorgides a l’entorn de la UPF. Aquest equipament forma part de l'Almogàvers Business Factory, el viver d’empreses de Barcelona Activa situat al número 165 del carrer d’Almogàvers.

En aquest indret, l’equip de Cofi disposarà durant tres anys d’un local a un preu reduït, una oportunitat “molt interessant per a una startup, i més en moments com aquest”, segons Gassó. Els emprenedors també tindran accés a una sèrie de serveis, com ara el suport de la Unitat d'Innovació - UPF Business Shuttle i de Barcelona Activa, accés a programes formatius de capacitació empresarial i suport en la recerca de finançament i contactes.

Amb la incorporació de Cofi, els Espais d’Incubació UPF allotjaran cinc projectes empresarials en diferents estats de maduració. Comptant-hi aquestes companyies, l'equipament haurà contribuït al desenvolupament de 25 empreses de caràcter innovador des de la seva posada en marxa, l’any 2011.