Vés enrere Promoure la participació del públic en els programes de televisió en directe

Promoure la participació del públic en els programes de televisió en directe

És un dels objectius del projecte europeu AdMiRe que ha començat el 6 de setembre, finançat dins del programa Horitzó 2020 de la Unió Europea, en el qual hi participen els equips de Josep Blat i del Marcelo Bertalmío, membres del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

05.10.2020

Actualment, les audiències de televisió només poden interactuar amb els programes que estan veient a través de les xarxes socials o per la televisió de banda ampla de difusió híbrida. A més, els creadors de continguts de produccions cinematogràfiques, televisives o en directe s’enfronten a reptes tècnics que comporten un contingut menys atractiu.

AdMiRe aportarà solucions que permetran incorporar el públic de casa al programa de televisió que estiguin veient en directe i interactuar amb l’estudi de televisió

Abordar aquests dos problemes és l'objectiu del projecte Mixed reality solutions for enhanced TV viewer engagement and more appealing content : AdMiRe que, finançat per la Unió Europea en el marc del programa Horitzó 2020, acaba de celebrar la seva reunió d'inici el 9 de setembre en format videoconferència des de les instal·lacions de Brainstorm (València), coordinador del projecte.  AdMiRe desenvoluparà , validarà i aportarà solucions innovadores basades en tecnologia de realitat mixta.

El projecte desenvoluparà , validarà i aportarà solucions innovadores basades en tecnologia de realitat mixta

"La innovació clau del projecte serà utilitzar un telèfon mòbil per capturar l'espectador, extreure'l del fons i, finalment, compondre l'espectador a les imatges de l'estudi com a objecte de realitat mixta", expliquen Josep Blat i Marcelo Bertalmío, membres del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF i investigadors del projecte.

Aquestes solucions permetran incorporar el públic de casa al programa de televisió que estiguin veient en directe i interactuar amb l’estudi de televisió.  També proporcionarà als creadors de continguts eines que milloraran radicalment la immersió del talent i la interacció amb elements generats per ordinador. AdMiRe se centra en sectors on els principals socis de la indústria del consorci són actors clau, garantint així l’impacte de la innovació i l’aprofitament de la tecnologia.

Seguiment del projecte a través de les principals xarxes socials

El lloc web del projecte i els canals de xarxes socials seran el principal punt de referència per mostrar tot el desenvolupament d’AdMiRe,  en línia amb l’enfocament del projecte. Navegant pel lloc, els visitants podran obtenir una visió clara i actualitzada sobre el progrés d’aquesta iniciativa.  A partir d’ara, els interessats poden seguir el projecte a través de:

Twitter: @ AdRe3d

Facebook: www.facebook.com/admire3d

LinkedIn: www.linkedin.com/company/admire-project

lloc web AdMiRe:  http://www.admire3d.eu/

Un consorci integrat per experts acadèmics i multimèdia

BRAINSTORM MULTIMÈDIA (Coordinador)

Brainstorm proporciona solucions gràfiques interactives en temps real líder en la indústria en temps real per a difusió, producció de llargmetratges i presentacions de gràfics en temps real.

SISTEMAS DISGUISE  SL

Disguise impulsa els esdeveniments musicals més grans del món, és una part integral de les institucions teatrals, permet estudis de televisió d’avanguardia i retransmissions en directe, és al cor d’esdeveniments en directe espectaculars i potencia les instal·lacions mundials.

NORGES TEKNISK-NATURVITENSKAPELIGE UNIVERSITET

La Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia (NTNU) és la universitat més gran de Noruega. NTNU té la seva seu central a Trondheim, amb campus a Gjovik i Alesund.

ECOLE POLYTECHNIQUE FEDERALE DE LAUSANNE

EPFL és un dels dos Instituts Federals de Tecnologies de Suïssa, amb seu a Lausana. EPFL té un gran nombre d'activitats en processament multimèdia i de senyal aplicat amb experiència i infraestructures úniques en recerca i innovació en codificació, processament i seguretat de suports. L’EPFL se situa regularment entre les millors universitats del món.

UNIVERSITAT POMPEU FABRA

Universitat pública fundada el 1990. Universitat espanyola de primer ordre segons diversos índexs i 10a. millor universitat jove del món (Times Higher Education Ranking 2020). El Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, coordina 66 projectes del 7PM, 24 projectes H2020.  60% d'investigadors estrangers, de 48 països 15 beques ERC (el nombre més gran en departaments universitaris espanyols).

NORSK RIKSKRINGKASTING AS

NRK és l'empresa pública de radiodifusió i televisió propietat del govern noruec i l'organització de mitjans de comunicació més gran de Noruega. NRK emet tres canals de televisió nacionals i tres canals de ràdio nacionals per DVB-T, cable, satèl·lit, IPTV, FM i DAB.

PREMIERE EDIA SARL

Premier Sports és la principal emissora de televisió esportiva premium del Regne Unit i Irlanda. Premier Sports es va llançar el 2010 per difondre contingut esportiu de primera qualitat al públic del Regne Unit, Irlanda i Irlanda del Nord.

SOCIETATEA ROMANA DE TELEVIZIUNE (TVR)

La Televisió de Romania és una institució pública que emet en sis canals diferents: TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR International i TVR HD (canal que emet en alta definició). TVR cobreix els esdeveniments informatius més importants a nivell nacional a través dels seus cinc estudis territorials: Cluj, Craiova, Iaşi, Timişoara, Tirgu Mureş.

Per a més informació

Notícia publicada per: