Vés enrere Judit Chamorro i el seu projecte COLONINFO, finalista a la conferència MSCA2020.hr

Investigadora de PhySense, ha estat premiada per l'impacte de la mobilitat intersectorial i interdisciplinària i la transferència de coneixement. Una conferència de l'Agència per a la Mobilitat i els Programes de la UE i de la Comissió Europea, organitzada pel Ministeri de Ciència i Educació de Croàcia, que tindrà lloc el 19 de juny a través de videoconferència.

08.06.2020

La videoconferència de la Presidència de les Accions Marie Skłodowska-Curie (MSCA2020.hr): L'impacte de la MSCA i els desafiaments futurs se celebrarà de forma virtual a Zagreb (Croàcia) el proper 19 de juny de 2020, sota la Presidència croata del Consell de la Unió Europea.

Judit Chamorro, membre del Grup de Recerca PhySense, al Departament de Tecnologia de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, lidera el projecte europeu COLONINFO, coordinat per la UPF. "La Conferència ha escollit el seu CV i el vídeo del seu projecte com una de les tres finalistes dins de la categoria III: per l'impacte de la mobilitat intersectorial i interdisciplinària i la transferència de coneixement", van afirmar els organitzadors de el premi.

Una trajectòria científica internacional i interdisciplinària

Judit Chamorro és llicenciada en Matemàtiques (UAB) amb dos mestratges obtinguts a la Universitat Paul Sabatier de Tolosa (França) i a la Universitat Politècnica de Madrid. Es va doctorar a la Universitat Carlos III de Madrid i des de llavors va fer la seva formació postdoctoral a l'Auckland Bioengineering Institute-UOA (Nova Zelanda) i a UoB, Inria & IHU-Liryc de Bordeus (França).

Al llarg de la seva carrera científica ha rebut sis subvencions, entre les quals dues estades internacionals a la Universitat Tècnica de Dinamarca i a la Universitat British Columbia (Canadà). De les seves col·laboracions amb centres internacionals "he trobat nous angles per a la investigació i he treballat en diverses aplicacions biomèdiques (òptica, tomografia, cardiologia i electromagnetisme); tot relacionat amb el modelatge, optimització i reconstrucció de problemes de senyal / imatge", manifesta Chamorro. Com a docent, ha impartit classes en el grau d'Enginyeria Biomèdica de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

COLONINFO, un projecte en fase d'innovació i transferència de coneixement

El projecte ha proporcionat un primer programari que permet la detecció de la posició angular d'un teixit anormal dins d'un tracte intracorporal

COLONINFO ha proporcionat de manera interdisciplinària un model per estudiar la possibilitat de conèixer el nivell de malignitat d'un teixit anormal (quantificació de el càncer), a mé d'un programari de reconstrucció d'imatges de microones per portar un nou preprototip d'ús clínic. O el que és el mateix, un model per estudiar la possibilitat o no de quantificació, i un primer programari que permet la detecció de la posició angular d'un teixit anormal dins d'un tracte intracorporal. Els resultats podrien ser transferits i estendre fàcilment per cobrir les noves necessitats mèdiques de la societat.

La Conferència, L'impacte de la MSCA i els desafiaments futurs, té com objectiu reunir a científics, experts i avaluadors, representants de el sector no acadèmic, representants de la Comissió Europea, punts de contacte nacionals de el programa Horitzó 2020 i membres de Comitè del Programa , responsables polítics dels Estats membres, funcionaris i parts interessades de tot Europa, per participar en una plataforma de debat d'alt nivell sobre l'impacte de les Accions Marie Skłodowska-Curie en la circulació del coneixement i el panorama transformador de la recerca.

Projecte de referència:

COLONINFO 794370: IMPROVING COLORECTAL CANCER SCREENING: NOVEL INVERSE AND FORWARD ALGORITHMS FOR A NEW REAL-TIME MICROWAVE ENDOSCOPY (2018-2020), coordinat per Judit Chamorro de la UPF.

Per a més informació

Notícia publicada per: