Vés enrere Un projecte per optimitzar la producció de roba, millor idea del programa Akademia a la UPF

La proposta, anomenada Clime Clothe, representarà la Universitat a la final nacional d’aquesta iniciativa de formació en emprenedoria

06.03.2020

Una idea de negoci per ajudar les empreses tèxtils a ajustar la seva producció a la demanda representarà la UPF a la final nacional del programa Akademia, una iniciativa de la Fundación Innovación Bankinter per fomentar la innovació i l’emprenedoria a les universitats. La proposta guanyadora, anomenada Clime Clothe, ha estat escollida pel jurat com la millor de les tres presentades a la sessió final de la darrera edició del programa a la UPF, celebrada aquest 5 de març.

Clime clothe, un projecte impulsat pels alumnes Laura Llussà, Martí Parera, Eloi Bribian i Asier Fernández, vol posar en contacte els potencials compradors de roba amb les empreses productores perquè aquestes puguin calcular la demanda que tindrà cadascun dels seus models. D’aquesta manera, els emprenedors volen ajudar la indústria a afrontar el problema de sobreproducció que, asseguren, pateix actualment.

Aquesta idea de negoci prendrà part a la final nacional del programa Akademia, que es durà a terme a Madrid a finals del mes de juny. Hi participarà un projecte per cadascun dels 10 centres universitaris participants al programa i la proposta guanyadora accedirà a la incubadora de negocis en línia Bridge for Billions.

A la sessió de cloenda d’Akademia a la UPF s’hi van presentar dues idees de negoci més. D’una banda el projecte Unifood, impulsat pels alumnes Pedro Vidal, Laura Gorrín, Xavi Payan i Marta Grandía, que vol reduir el malbaratament de menjar a les universitats oferint als estudiants un sistema per compartir tuppers. De l’altra Eventus, una proposta per posar en contacte organitzadors d'esdeveniments amb proveïdors de serveis elaborada per Albert Beltran, David de Francisco, Oscar de Toca i Miquel Franquesa.

A l’acte, que s’ha dut a terme a l’auditori Calsamiglia del campus de la Ciutadella, hi han assistit el vicegerent de l’àrea de Recerca i Innovació de la UPF, Josep Jofre, i el representant del programa Startup de la Fundación Innovación Bankinter, José Carlos Huerta. A més, el jurat ha estat format per José Sola, de la incubadora Demium Startups, Juan Ignacio Zaffora, de l’acceleradora Ship2B, i Joan Álvarez, de la startup Hannun.

Al final de la sessió, el propi Álvarez ha compartit en una xerrada la seva experiència com a emprenedor. Ha repassat la seva carrera des dels seus inicis, en què va impulsar diferents projectes de manera autodidacta, fins la seva arribada a l’empresa de mobles Hannun, on treballa actualment com a director d’operacions. Álvarez recomana als alumnes que visquin els seus projectes “amb passió” i que aprofitin l’aprenentatge que suposa tirar endavant un negoci: “no espereu fer-vos milionaris, gaudiu del fet de muntar una empresa i sigueu feliços amb allò que feu”.