Vés enrere TESEO, els fils d’Ariadna en l’era digital

TESEO, els fils d’Ariadna en l’era digital

És un projecte de cooperació per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques educatives que s’emmarca dins d’Erasmus+ de la Unió Europea coordinat per la Universita degli Studi de Salerno (Itàlia), on hi participa com a soci el grup CINEMA de la UPF aportant algunes de les línies principals de contingut del projecte.

29.11.2019

Actualment, les institucions educatives, els instituts de formació i les empreses s’enfronten a les transformacions complexes i radicals provocades per l’augment i l’impacte dels mitjans digitals. Fornir-los amb eines per a la transició cap a l’era digital i cap a enfocaments innovadors és imprescindible per mantenir Europa competitiva en el panorama internacional.

Mitjançant un enfocament trans sectorial, que promou la cooperació entre organitzacions de diversos àmbits, el projecte TESEO,  els fils d’Ariadna en l’era digital té la intenció d’invertir en el desenvolupament d’habilitats digitals en els educadors, tant per augmentar el potencial d’ocupació com les perspectives de carrera dels estudiants i millorar i reforçar la qualitat de la docència i aprenentatge.

TESEO és un projecte de cooperació per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques educatives que s’emmarca dins d’Erasmus + de la Unió Europea, que està liderat per la Universita degli Studi de Salerno (Itàlia) i que es va iniciar l’1 d’octubre del 2019 amb una durada de 24 mesos. La UPF participa en el seu consorci, conjuntament amb centres d’Alemanya, Bèlgica, França, Portugal i Xipre.

Ivan Pintor, investigador del grup de recerca CINEMA al Departament de Comunicació de la UPF és l’investigador principal del projecte a la UPF i el responsable de les línies principals de contingut del projecte que, en una primera fase elaborarà el kit d’eines TESEO per a educadors.

Dins el projecte TESEO es crearà una aplicació web que pretén proporcionar continguts interactius, modulars, integrats, connectats, socials, oberts, així com vies educatives: l’objectiu és que els professors i estudiants d’universitats i instituts, educadors i treballadors juvenils, interactuïn dinàmicament amb recursos d’ensenyament avançats estructurats segons un sistema de comunicació integrat per obtenir resultats d’aprenentatge i autoaprenentatge mesurables en l’àmbit de l’educació mediàtica.

Nous models d’ensenyament estructurals i permanents

El projecte pretén que els nous models d’ensenyament siguin estructurals i permanents. Models basats en plataformes digitals (aprenentatge en línia, jocs educatius, etc.) i capaços de personalitzar els procediments d’ensenyament i d’oferir eines per a l’aprenentatge informal.

El projecte pretén també aportar nous perfils formatius com ara el d’educador en mitjans de comunicació, indispensable per a la creació d’un sistema educatiu d’acord amb les necessitats i oportunitats que ofereix el mercat de treball, integrant-lo al mateix temps amb els coneixements clàssics del patrimoni cultural amb les formes productives, artístiques i mediàtiques de la vida contemporània.

Per a més informació

Notícia publicada per: