Vés enrere L'Enquesta Social Europea es presenta al campus de la Ciutadella

L'Enquesta Social Europea es presenta al campus de la Ciutadella

El Centre de Recerca i Investigació en Metodologia de l'Enquesta (RECSM-UPF) organitza aquesta xerrada, que tindrà lloc el 30 d'octubre, a la tarda, a l'edifici Mercè Rodoreda. Comptarà amb la participació de diversos membres de l'equip espanyol de l'ESS i del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), que parlaran de la implementació de l'ESS a Espanya i de l’avaluació de la democràcia per part dels europeus.

29.10.2019

L'Equip Nacional Espanyol de l'Equesta Social Europea (ESS) i el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) faran el 30 d'octubre, al campus de la Ciutadella, una presentació sobre l'ESS a Espanya, amb l'objectiu de mostrar i explicar al públic en general, investigadors i mitjans de comunicació la importància d'aquesta enquesta comparativa a Espanya i Europa.

Aquesta trobada, que ha aprofitat la presència de membres de l'Equip Científic Central de l'ESS a Espanya, tindrà lloc entre les 18.00 i les 20.00 hores a la sala 24.112 de l'edifici Mercè Rodoreda, i incidirà en la comprensió i avaluació de la democràcia per part dels europeus. Està organitzada pel Centre de Recerca i Assessorament de Metodologia de l'Enquesta (RECSM-UPF), que recentment ha renovat la seva participació en l'equip científic de l'ESS per quarta vegada.

La presentació està organitzada pel Centre de Recerca i Assessorament de Metodologia de l'Enquesta (RECSM-UPF), que recentment ha renovat la seva participació en l'equip científic de l'ESS per quarta vegada.

L'acte, sota el títol "Enquesta Social Europea:18 anys estudiant actituds a Espanya i Europa", comptarà amb la participació de Javier de Esteban (director d'Investigació del CIS) i Mónica Méndez (assessora tècnica del CIS), que compartiran idees sobre la implementació de l'ESS a Espanya. Des de la Ronda 6 (2012), el Centre d'Investigacions Sociològiques implementa l'ESS.

L'esdeveniment reunirà investigadors i estudiants, i està obert a totes les persones interessades (prèvia confirmació d'assistència a través del correu [email protected]) amb la voluntat de discutir les contribucions de l'ESS a Espanya durant els últims 18 anys.

L'obertura de l'acte (18.00 hores) anirà a càrrec d'Enric Vallduví, vicerector per a projectes en l'àmbit de la recerca; Mariano Torcal, catedràtic de Ciències Polítiques i Socials de la UPF i director de RECSM-UPF i Rory Fitzgerald, director de l'ESS-ERIC.

Seguidament (18.30 hores), Javier de Esteban i Mónica Méndez, del CIS, abordaran el "Disseny i implementació de l'ESS a Espanya".

L'última intervenció (18.00 hores) anirà a càrrec de Mónica Ferrín (investigadora Ramón i Cajal de la Universitat de La Corunya, que presentarà les troballes del mòdul rotatiu de la Ronda 6 de l'ESS, sota el títol "Actituds democràtiques dels europeus i el sistema de partits europeu: Aprenent de l'ESS Round 6".

La Ronda 6 de l'ESS permet reflexionar sobre la satisfacció amb la democràcia i les seves repercussions polítiques

"D'una manera o altra, la majoria dels anomenats "partits reptadors" parlen en nom de la democràcia. Ja sigui reclamant una renovació democràtica contra les velles elits o reclamant la sobirania del poble i per al poble, la democràcia surt fàcilment en els seus arguments", afirma Mònica Ferrín.

Segons la investigadora Ramón i Cajal de la Universitat de La Corunya, aparentment aquests discursos reflecteixen el creixent descontentament dels ciutadans amb el funcionament de les seves democràcies, especialment després de la crisi econòmica del 2008. "Aquests partits augmenten l'oferta d'alternatives per als votants preocupats pel funcionament dels seus sistemes democràtics", afirma.

Fins a la data, però, aquests partits, en les opinions i avaluacions dels ciutadans sobre la democràcia, amb prou feines s'han inclòs com a principal variable independent en l'estudi dels sistemes de partits europeus. "Hi ha una relació entre la manca de satisfacció de les persones amb la democràcia i la composició dels parlaments europeus? Hi ha algunes parts més propenses a beneficiar-se de la insatisfacció dels ciutadans que altres? La Ronda 6 de l'ESS ens dóna una reflexió sobre aquestes preguntes", conclou Mónica Ferrín.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació