Vés enrere Arrenca la segona edició del programa UPF INNOValora

Arrenca la segona edició del programa UPF INNOValora

Aquesta iniciativa finançarà la realització de proves de concepte vinculades als resultats de la recerca de la UPF.

07.10.2019

La Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle ha obert la segona convocatòria del programa UPF INNOValora, que vol impulsar l’arribada al mercat i a la societat dels coneixements generats a la Universitat. Amb aquest objectiu, ofereix als investigadors de la UPF suport econòmic perquè realitzin proves de concepte vinculades amb els resultats de la seva recerca.

Tal i com va explicar la directora de la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle, Ana Sagardoy, el passat 4 d’octubre durant la presentació de la convocatòria, “la intenció del programa és ajudar els resultats prometedors de la recerca de la UPF a superar el període conegut com a vall de la mort”. Aquesta fase d’escassetat de finançament entre els ajuts públics i la inversió privada frena el desenvolupament dels projectes que encara no estan prou madurs per trobar inversors.

El programa UPF INNOValora, dotat amb 150.000 € i cofinançat per la Generalitat de Catalunya i pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), finançarà les cinc millors propostes amb un màxim de 30.000 euros per a cadascuna. A més, els projectes del departament de Ciències de la Salut i de la Vida seleccionats poden rebre 30.000 euros addicionals del programa María de Maeztu del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

La convocatòria de sol·licituds estarà oberta fins el 4 de novembre. Un panell d’experts externs de diferents àmbits avaluarà cadascuna de les propostes i en farà una primera selecció. Els projectes escollits en aquesta fase hauran de fer una presentació davant el jurat el dia 12 de desembre, on s’escolliran els cinc guanyadors. L’execució dels projectes començarà a principis del 2020 i tindrà un termini d’entre sis i nou mesos.

Les bases de la convocatòria estan disponibles a la pàgina web de la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle.

“Exactament allò que necessitàvem”

Durant la presentació de la nova convocatòria, el comissionat per a l'estratègia científica de la UPF, José García Montalvo, va subratllar la necessitat d’impulsar iniciatives com UPF INNOValora: “A Catalunya i a Espanya estem molt amunt pel que fa al volum de publicacions científiques, però encara estem força avall en la transferència del coneixement”, va dir.

Les proves de concepte són, precisament, una eina que contribueix a impulsar aquesta transferència, segons el director de la consultora Technology Transfer Innovation, Tom Hockaday, que també va participar a l’acte. L’expert va explicar que serveixen per “demostrar el valor” dels resultats de la recerca mitjançant la construcció de prototips, l’avaluació del potencial comercial de cada projecte, la determinació de la millor estratègia de propietat intel·lectual i la identificació de les vies de comercialització més adients. “La transferència tecnològica no és senzilla, però UPF INNOValora us ajudarà”, va dir Hockaday a l’audiència.

La presentació es va tancar amb el testimoni d’alguns investigadors que van obtenir finançament en l’edició anterior. “L’ajut era exactament allò que necessitàvem per afrontar la vall de la mort”, va assegurar la investigadora del Molecular Virology Lab Juana Díez, que treballa en una nova teràpia d’anti-virals d’ampli espectre. Per la seva banda, el responsable del grup de recerca IP4EC, Marcelo Bertalmío, va valorar que el suport rebut "va ser realment útil” per impulsar el seu projecte d’optimització i millora del procés de post-producció d’imatges en el cinema.

Amb la col·laboració de: