Vés enrere Augmentar la seguretat pública de la Unió Europea, és un dels objectius principals d’INGENIOUS

Un projecte internacional europeu H2020 que s’ha iniciat l’1 de setembre en què hi participa Mireia Farrús, investigadora del grup de recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural. Desenvoluparà un kit d’eines integrat de darrera generació que garantirà un alt nivell de protecció i capacitat operativa per donar resposta en front de desastres.

03.09.2019

Hi ha persones especialitzades en ser les primeres a arribar i prestar assistència al lloc d'una emergència, com ara un accident, un desastre natural o un atac terrorista. Són els coneguts com a first responder o FR. Aquests interlocutors solen ser tècnics mèdics d’emergència, agents de policia, bombers, socorristes i altres membres,  formats en organitzacions relacionades amb aquest tipus de treball.

Un dels principals problemes als que s’enfronta els first responder és que utilitzen una tecnologia antiquada. És imprescindible dotar els serveis de seguretat pública amb totes les eines que ofereix la tecnologia moderna

Un dels principals problemes als que s’enfronten els FR és que utilitzen una tecnologia antiquada. És imprescindible dotar els serveis de seguretat pública amb totes les eines que ofereix la tecnologia moderna. Per això l’1 de setembre s’inicia el projecte H2020 INGENIOUS: The First Responder (FR) of the Future: a Next Generation Integrated Toolkit (NGIT) for Collaborative Response, increasing protection and augmenting operational capacity, liderat per l’Institut de Comunicació i Sistemes Computacionals (Grècia) (setembre 2019-agost 2022). Una acció de Recerca i Innovació que compta amb un pressupost global de 8.961.111, 25 euros. El projecte s’emmarca dins l’objectiu d’augmentar la capacitat de resistència europea davant situacions de crisis i desastres.

La missió d’Ingenious és desenvolupar, integrar, provar, desplegar i validar un conjunt d'eines integrat d'última generació (NGIT) de tipus col·laboratiu, que garantirà un alt nivell de protecció i capacitat operativa per donar resposta en cas de desastres

INGENIOUS és un projecte europeu internacional integrat per 23 socis que té com a missió desenvolupar, integrar, posar a prova, desplegar i validar un kit d’eines integrat de darrera generació (NGIT) de caire col·laboratiu, que garantirà un alt nivell de protecció i capacitat operativa per donar resposta en cas de desastres. Aquestes eines milloren de manera significativa la protecció a les persones i les capacitats operatives de tot el sistema, ajudant a salvar vides i garantir el retorn segur en cas de desastre.

Un dels socis d’INGENIOUS és la Universitat Pompeu Fabra. La UPF serà responsable de les tasques de processament del llenguatge natural. Hi participa Mireia Farrús, cap del Grup de Parla Expressiva i investigadora del  grup de recerca en Tractament Automàtic del Llenguatge Natural (TALN) al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC).

Més concretament, el TALN s’encarregarà del desenvolupament de tècniques de suport a la comunicació multilingüe d’equips els quals facilitaran, d’una banda, la comunicació amb els equips FR multilingües i, d’altra banda, la comunicació in situ entre equips multilingües de FR, utilitzant tècniques de traducció escrita i parlada adaptades. Per això comptarà amb un pressupost específic de 219.562,50 euros.

La reunió d’inici del projecte tindrà lloc a Atenes (Grècia), del 18 al 20 de setembre.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació