Vés enrere La UPF mostra el seu potencial en enginyeries i TIC a l’empresa xinesa Puqi Technology

Una delegació de la companyia, dedicada a la transferència tecnològica, va visitar el campus del Poblenou el passat 1 de març

04.03.2019

Una delegació de l’empresa xinesa Puqi Technology, dedicada a la transferència de tecnologia, va visitar la Universitat Pompeu Fabra el passat 1 de març per explorar possibles vies de col·laboració. El fundador de la companyia asiàtica, Feng Zhang, va encapçalar la delegació, que es va reunir amb representants del departament d’Enginyeries i Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions, la Unitat d’Innovació - UPF Business Shuttle, i l’empresa UPF Ventures.

Els àmbits d’activitat de Puqi són principalment la intel·ligència artificial, la salut, el medi ambient i els nous materials. L’empresa està situada a la ciutat xinesa de Hangzhou, que acull companyies tecnològiques tan importants com la plataforma de comerç electrònic Alibaba. Puqi compta amb uns espais d'incubació de 10.000 m2, accés a business angels i a un fons de capital risc, i actualment està donant suport a més de 40 projectes de comercialització de tecnologia.

El contacte amb aquesta empresa obre diferents possibilitats de col·laboració, segons la coordinadora de transferència tecnològica de la Unitat d’Innovació - UPF Business Shuttle Ana Sagardoy: “Podrien actuar d’intermediaris en la comercialització de tecnologia en el mercat xinès, ofereixen suport en la protecció de coneixement a través de patents a la Xina, així com serveis d’incubació i de finançament”.

Durant la trobada, la delegació xinesa va conèixer l’estructura de suport a la transferència tecnològica de la Universitat, així com els projectes que du a terme en l’àmbit de les TIC. Així, el líder del grup de recerca Artificial Intelligence and Machine Learning, Anders Jonsson, va mostrar projectes d’aprenentatge automàtic dedicats al control de grups de drons i a maximitzar l’eficiència de l'ús d'energia en un edifici, entre d’altres.

Per la seva banda, la investigadora del Multisensory Research Group Mireia Torralba va explicar les investigacions del seu grup dedicades a les interfícies cervell-ordinador, una tecnologia basada en la comunicació entre el cervell i una màquina mitjançant el processament d’ones cerebrals".

Finalment, el membre del grup de recerca Cognitive Media Technologies Federico Sukno va exposar els projectes dedicats a desenvolupar tecnologies d’anàlisi facial, com per exemple una investigació sobre la detecció de la freqüència cardíaca d’una persona en funció dels canvis en el color de la seva pell.

Al final de la reunió, tant Feng Zhang, que va considerar “molt interessants” els projectes presentats, com els representants de la UPF van acordar mantenir el contacte per explorar vies de cooperació de cara al futur.