Vés enrere En marxa la cinquena edició del programa CaixaImpulse

En marxa la cinquena edició del programa CaixaImpulse

La convocatòria per participar en aquesta iniciativa de foment de la transferència en els àmbits de la salut i la biomedicina estarà oberta fins el proper 18 de març.

05.02.2019

Ja està oberta la convocatòria del 2019 per presentar candidatures al programa Caixaimpulse, una iniciativa de la Fundació La Caixa i Caixa Capital Risc per fomentar la transferència en els àmbits de la salut i la biomedicina. La nova edició del programa donarà suport a 25 projectes innovadors en salut i biomedicina que tinguin potencial per arribar al mercat i per obtenir impacte en la societat. Investigadors i emprenedors poden presentar les seves propostes fins el proper 18 de març en una d’aquestes tres àrees:

- Farmacèutica i biotecnologia mèdica

- Diagnòstic i dispositius mèdics

- Salut digital

Les candidatures presentades passaran per un procés de peer review i d’entrevistes. Finalment, un panel d’experts seleccionarà 25 projectes que rebran entre 70.000 i 100.000 euros per crear i aplicar un pla de valorització. A més del finançament, els projectes escollits tindran accés a un equip d’experts que els proporcionaran formació i assessorament en diversos àmbits, com ara gestió de projectes, transferència de tecnologia, eines d’avaluació, finançament i comercialització i negociació.

La convocatòria està oberta a projectes de qualsevol país de la Unió Europea que estiguin liderats per institucions sense ànim de lucre com ara universitats, centres de recerca i hospitals. Els grups de recerca de la Universitat Pompeu Fabra que vulguin participar en el programa Caixaimpulse poden posar-se en contacte amb la Unitat d’Innovació – UPF Business Shuttle enviant un correu a l’adreça [email protected].

Tres projectes seleccionats al 2018

A la convocatòria de l’any passat, tres projectes de la UPF van aconseguir ajuts d’aquest programa de la Fundació La Caixa: UNI-LARGE, liderat per l’investigador del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) Marc Güell, que està desenvolupant una teràpia contra un tipus de distròfia congènita; NeedleSafe, liderat per l’investigador del departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) Quim Castellví, que està generant una tecnologia capaç d’eliminar el risc d’infeccions a les biòpsies de pròstata transrectals; i Cannabis Fighting-Pain, liderat per l’investigador del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) Rafael Maldonado, que vol portar al mercat un nou conjunt de compostos analgèsics derivats dels cannabinoides.