Vés enrere Quatre investigadors vinculats a la UPF obtenen la Medalla Narcís Monturiol per la seva contribució al desenvolupament científic

Es tracta de Teresa Garcia-Milà (Departament d'Economia i Empresa, Barcelona GSE i CREI-UPF), Pura Muñoz-Cànoves (Departament de Ciències Experimentals i de la Salut) i Carles Lalueza-Fox i Xavier Bellés i Ros, investigadors de l'Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF).
20.02.2019

Teresa Garcia-Milà (Departament d’Economia i Empresa, Barcelona GSE i CREI-UPF), Pura Muñoz-Cànoves (Departament de Ciències Experimentals i de la Salut) i Carles Lalueza-Fox i Xavier Bellés i Ros, ambdós investigadors de l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE, CSIC-UPF) han estat guardonats amb la Medalla Narcís Monturiol.

Tots ells formen part del grup de dinou personalitats i una institució que han estat distingits. Ahir, 19 de febrer, el president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, i la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, van encapçalar el lliurament en un acte celebrat al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat. Es tracta d’uns guardons anuals, instituïts per la Generalitat l’any 1982, que reconeixen les persones i entitats que han contribuït de manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

Tots quatre formen part del grup de dinou personalitats i una institució que han estat distingits per la seva contribució destacada al desenvolupament de la ciència i de la tecnologia

Quatre investigadors que han fet avançar la ciència a Catalunya

Teresa Garcia-Milà i Lloveras, catedràtica d’Economia de la UPF, és directora de la Barcelona Graduate School of Economics (Barcelona GSE) i investigadora associada del Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI). La seva recerca analitza el paper de la inversió pública en el creixement econòmic i les seves limitacions per reduir les desigualtats territorials.

Pura Muñoz-Cànoves és catedràtica de Biologia Cel·lular i professora d’investigació ICREA-UPF del DCEXS, on és cap de la Unitat de Biologia Cel·lular. L’any 2017 va rebre un ajut ERC Advanced Grant del Consell Europeu de Recerca (ERC) per estudiar la regeneració i l’envelliment dels teixits i el paper que juguen les cèl·lules mare en aquests procesos. És membre de l’European Molecular Biology Organization (EMBO).

Carles Lalueza-Fox, doctor en biología per la UB, és professor d’investigació de l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE, CSIC-UPF). Reconegut expert mundial en la recuperació de genomes d’espècies extingides, va participar en el Projecte Genoma Neandertal i actualment estudia les poblacions prehistòriques d’Europa. Ha rebut diversos premis de divulgació científica i el Premi Ciutat de Barcelona 2007 d’investigació científica.

Xavier Bellés i Ros, entomòleg i doctor en biologia per la UB, és professor d’investigació del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) a l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE, CSIC-UPF). Les seves investigacions principals se centren en el camp de la fisiologia i l’endocrinologia d’insectes i comparada, especialment en l’estudi de l’origen i l’evolució de la metamorfosi.

Els altres quinze guardonats amb la Medalla Narcís Monturiol han estat Caterina Biscari, directora del Sincrotó ALBA; Manola Brunet India (URV), Matteo Cavalli-Sforza (IFAE); Ilan Chet (Universitat Hebrea de Jerusalem), Joan Gómez Pallarès (UAB), Francesc Xavier Hernàndez i Cardona (UB), Agustí Lledós i Falcó (UAB), Olga Martín Belloso (UdL), Mary Nash (UB), Marc Noy i Serrano (UPC), Pablo Ordejón Rontomé (CSIC i ICN2), José Luis Riechmann Fernández (ICREA-CRAG), Jordi Torra i Roca (UB), Licia Verde (ICREA-ICCUB), Mariàngela Vilallonga i Vives (UdG). L’entitat guardonada amb la Placa Narcís Monturiol ha estat la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA).