Vés enrere El llibre de Carles Ramió “La universitat, a la cruïlla” es presenta a la UPF amb una conversa entre l’autor i Andreu Mas-Colell

Carles Ramió, catedràtic de Ciència Política i de l’Administració de la UPF, i Andreu Mas Colell, catedràtic emèrit de la Universitat, protagonitzaran una conversa moderada per la periodista Laia Vicens. El diàleg entre els dos reconeguts experts en l’àmbit universitari tindrà lloc el 30 de novembre, a les 12.00 hores, a la sala polivalent de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella.

28.11.2022

El llibre La universitat, a la cruïlla, obra de Carles Ramió, catedràtic de Ciència Política i de l'Administració de la UPF i comissionat per a la UPF-BSM i per a l'estratègia de la UPF, serà presentat en el decurs d’una conversa de l’autor amb l’economista Andreu Mas-Colell, catedràtic emèrit de la UPF i antic conseller d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya, que serà moderada per la periodista Laia Vicens.

L’acte, que inclourà la intervenció d’Oriol Amat, rector de la UPF (que farà una benvinguda i una cloenda), tindrà lloc el dimecres, 30 de novembre, a les 12.00 hores, a la sala polivalent de l’edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella (per assistir-hi personalment cal omplir aquest formulari)  i serà retransmès en streaming per la web de la Universitat.

L’obra és la primera publicació dins el projecte UPF Knowledge (en la seva col·lecció Assaig), el nou portal web de transferència del coneixement de la Universitat, que vol fer arribar el coneixement generat a la Pompeu Fabra a la societat i estimular la creació de publicacions i l’activitat divulgativa del professorat.

Segueix l'acte en directe

Una obra que escaneja els temes clau del sistema universitari de l’Estat

La universitat, a la cruïlla, Carles Ramió analitza la majoria de temes clau del sistema universitari, com són la docència, la recerca, la transferència de coneixement, la gestió i els rànquings. Està repartit en vuit capítols i un apartat de conclusions, a banda d’un pròleg, signat per Oriol Amat, actual rector de la UPF, i un epíleg de Jaume Casals, anterior rector de la Universitat.

El llibre inclou una primera part més general, sobre el valor i la competència que estan rebent actualment les universitats a l’Estat, en què l’autor es fa ressò dels nous reptes que han d’enfrontar aquestes institucions, i les estratègies que hauran d’assumir en el futur per poder sobreviure.

Una segona part tracta temes que afecten directament el col·lectiu del personal docent i investigador i les novetats que hi ha hagut en diferents àmbits, com ara els sexennis en la transferència de coneixement, la docència en línia derivada de la pandèmia, el llenguatge políticament correcte, els rànquings o els canvis en la dinàmica de recerca en les ciències socials, entre d’altres.

Carles Ramió Matas (Girona, 1963) és llicenciat en Ciència Política i de l’Administració per la Universitat Complutense de Madrid (1987) i doctor per la Universitat Autònoma de Barcelona (1994). A la UPF ha estat més de vint anys ocupant diferents càrrecs acadèmics, com els de vicerector, degà de facultat o director del departament (de Ciències Polítiques i Socials, en ambós casos). També ha estat director de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya d’Ivàlua o del Programa de l’Amèrica Llatina del Cidob, entre d’altres càrrecs.

Expert en gestió i institucions públiques del sud d’Europa i de l’Amèrica Llatina, ha dedicat la seva carrera professional a promoure la regeneració institucional i la millora organitzativa en administracions locals, autonòmiques i estatals, i sempre ha estat preocupat per temes relacionats amb el futur de la universitat i el seu model l’organització i governança.

16. Pau, justícia i institucions sòlides

Per a més informació