Vés enrere Nou recurs per a la docència

Nou recurs per a la docència

Fitxes docents per treballar l'abordatge de la violència masclista projecte desenvolupat per la Unitat d'igualtat en el marc del Pacte d'Estat contra la Violència de Gènere

15.11.2019

Amb l’objectiu de desenvolupar competències professionals en l’abordatge i lluita contra la violència masclista, la Unitat d'Igualtat de la UPF ha coordinat l'elaboració de fitxes docents que tracten aquesta matèria en els diferents graus impartits a la Universitat. Cadascuna de les més de 30 fitxes elaborades per professorat de la UPF i d'altres col·laboradores externes plantegen diferents temes a tractar, suggereixen activitats de seminari a desenvolupar i proporcionen referències bibliogràfiques, informes, recursos audiovisuals i enllaços a bases de dades d'accés obert. Per tant, aquestes fitxes són d'utilitat tant pel professorat a l'hora de preparar les seves assignatures com per l'estudiantat a l'hora de desenvolupar els seus treballs de recerca.

Tal com afirmava el comunicat emès per la Comissió Dones i Ciència del CIC el 25 de novembre de 2018, amb motiu del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones, “urgeix comptar amb una judicatura competent en l’aplicació del marc legal en aquesta matèria, uns serveis mèdics que sàpiguen detectar les situacions de violència, uns serveis educatius que posin en pràctica la coeducació, una planificació de les polítiques públiques que adreci les causes socioeconòmiques de la violència, uns mitjans de comunicació i unes produccions audiovisuals que no banalitzin la violència masclista, unes tecnologies de la informació que garanteixin la seguretat de les dones i una formació humanística que qüestioni des de l’arrel els estereotips i prejudicis de gènere.”

Us presentem de moment un tastet de les fitxes. En breu trobareu disponibles tots els recursos a la web de la Unitat d'Igualtat.