Vés enrere Recursos docents per a la incorporació de la perspectiva de gènere a la docència de la UPF

07.02.2019

La Secretaria d’Universitats i Recerca ha anunciat recentment que les titulacions universitàries catalanes hauran d’incorporar la perspectiva de gènere a partir del curs 2020-2021 i l’Agència de Qualitat Universitària de Catalunya (AQU Catalunya) ha publicat el document Marc general per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la docència universitària, on s’inclouen els indicadors de gènere amb què s’avaluarà la qualitat de les titulacions.

Amb l’objectiu de facilitar que el professorat aprengui a incorporar la perspectiva de gènere a la seva docència, la Unitat d’Igualtat ha creat una nova pàgina web, Docència #AmbPerspectiva. Hi trobareu tant recursos comuns per a tots els àmbits de coneixement com recursos específics per als diversos estudis que s’imparteixen a la UPF, recopilats per membres de les diferents facultats de la Universitat.

La pàgina també inclou unes càpsules de vídeo on s’explica de manera sintètica què és la perspectiva de gènere, com es pot incloure en la pràctica docent i com es pot evitar que els biaixos de gènere es reprodueixin en els entorns d’aprenentatge.

Així mateix, es posa en marxa la Xarxa #AmbPerspectiva, una xarxa integrada per personal docent i investigador de la UPF que s'ofereix per acompanyar altres docents en la incorporació de la perspectiva de gènere a la seva docència.