Vés enrere ENTREVISTA A Isabel Fernández: "El mentor ofereix una perspectiva del món professional més real, més pràctica i menys acadèmica"

Parlem amb Isabel Fernández Corrella, estudiant del grau de Periodisme, que ha participat a la prova pilot del Programa Mentores CYD. Ens explica la seva experiència com a Mentee d'Alfonso Rodés, CEO d'Havas Media.
27.03.2015

Isabel FernándezIsabel Fernández Corrella, estudiant participant del Programa Mentores CYD , prova pilot que s'ha desenvolupat durant el 2014, ens explica la seva experiència com a Mentee d' Alfonso Rodés, CEO d' Havas Media . En aquest programa, el mentor té un paper primordial, ja que actua com a vincle entre la universitat i el món laboral, exercint una tasca d'intermediari que aconsella l'estudiant sobre allò a què es vol dedicar, en aquest cas en l'àmbit del periodisme.

- Quines van ser les teves motivacions per decidir presentar-te a aquest programa?

Vaig accedir al programa gràcies a la proposta que em va fer el llavors vicedegà i director del grau en Periodisme, Carles Singla. Jo estava acabant la carrera a París i, de fet, tot va anar molt ràpid. Vaig enviar el meu currículum a la Fundación CYD sense tenir gaire informació sobre com s'esdevindria concretament el procés de mentoring en cas de ser seleccionada. Sense saber encara qui seria el meu possible mentor, em feia il·lusió poder plantejar dubtes i compartir opinions amb un professional del sector. Se'm presentava com un projecte molt interessant que volia aprofitar.

"El fet d'haver pogut tenir accés a la seva experiència i coneixement ha estat, i és, una gran oportunitat i un repte."

- Com valores la teva experiència al Programa Mentores CyD?

L'experiència ha superat totes les expectatives i ha estat molt positiva. Està suposant un gran aprenentatge. Com a mentor, Alfonso Rodés és un professional que lidera un dels grups de comunicació més importants del món. M'ha plantejat nous reptes i m'ha animat a ser emprenedora després d'haver acabat el grau en Periodisme. Les nostres trobades mai no m'han deixat indiferent. El fet d'haver pogut tenir accés a la seva experiència i coneixement ha estat, i és, una gran oportunitat i un repte.

- Creus que es reflecteix aquesta experiència en el teu futur laboral?

En el meu cas, destacaria que el mentor ha sabut generar i motivar noves inquietuds. Quan em va insistir que el millor que podia fer era crear algun projecte pel meu compte, més que buscar feina en alguna empresa del sector, em va donar força i confiança. He de confessar, però, que aquesta proposta em va descol·locar una mica, perquè no m'esperava que el mentor em projectés cap a la possibilitat de ser emprenedora justament sortint de la universitat. Esperava que em recomanés empreses cap a les quals dirigir-me o com preparar-me els seus processos de selecció, per exemple. Tot i això, quan se't brinda una oportunitat així, no la pots deixar escapar. Intuïa que si aconseguia presentar-li un projecte nou i li agradava, d'alguna manera podria ajudar-me a tirar-lo endavant. I després de presentar el treball de fi de grau, vaig donar-li voltes a una idea.

- Diries que el programa facilita la connexió entre estudiants i empresa?

Efectivament, el programa estableix un pont entre estudiants i grans empresaris i permet que els universitaris coneguin de primera mà el sector en què els interessa desenvolupar la seva trajectòria professional. El mentor ofereix una perspectiva del món professional més real, més pràctica i menys acadèmica.

- Què aporta la presència d'un mentor que supervisi la teva tasca?

Comprometre's amb una idea i emprendre-la és un procés complex emocionalment, ja que suposa pors, il·lusions i desil·lusions, dubtes, esperança... El rol adoptat pel Sr. Rodés m'ha ajudat a sentir-me capaç d'engegar tot un projecte des de zero. M'ha aportat, en definitiva, motivació.

"El mentor ofereix una perspectiva del món professional més real, més pràctica i menys acadèmica."

- Recomanaries el programa a futurs estudiants? Per què?

Recomanaria totalment el programa a futurs estudiants. La idoneïtat del moment en què aquest es planteja és clau. L'últim any de carrera implica prendre decisions i aquesta iniciativa pot arribar a ser de gran utilitat. El mentor, en tenir una llarga experiència d'èxit professional en el mateix sector que l'estudiant, pot orientar i ajudar. Compartir opinions pot servir per replantejar-se prioritats, potenciar capacitats i millorar l'enfocament i la consecució d'objectius.

En el meu cas, des del primer moment el mentor em va animar a fer-li moltes preguntes. En aquest sentit, cal destacar que la responsabilitat de l'èxit del programa, en gran mesura, es del Mentee. L'estudiant disposa de poc temps, ja que l'empresari sol tenir una agenda impossible, i és important preparar les reunions per tal d'aprofitar-les al màxim.

- Tens algun projecte en ment? Ens el podries explicar?

Les primeres converses amb l'Alfonso Rodés van afavorir el naixement del projecte Smiling City. Es tracta d'una plataforma digital que albergarà històries positives, explicades a través d'un nou format interactiu. Som un equip jove i entusiasmat i, després d'haver fet un capítol pilot, Havas Media (l'empresa del mentor) està potenciant el projecte, ja que ens ha ofert assessorament pel que fa a màrqueting i viabilitat econòmica per tal d'aconseguir patrocinadors i/o clients.