Vés enrere ENTREVISTA als Trempats de la UPF: "Assagem als campus perquè tothom ens pugui veure i perquè, qui vulgui, s'animi a fer castells"

Des del curs passat, un grup d'estudiants de la Universitat es reuneixen dos cops a la setmana per aixecar castells al centre de les places dels campus del Poblenou i de la Ciutadella. Tot i que l'agrupació dels Trempats de la UPF té poc més d'un any de vida, ja compten amb més de 70 integrants i mantenen la il·lusió per seguir creixent.
10.11.2014

D'esquerra a dreta, Albert Castillo, José Manuel López i Chiara Bulgarelli

Des del curs passat, un grup d'estudiants de la Universitat es reuneixen dos cops a la setmana per aixecar castells al centre de les places dels campus del Poblenou i de la Ciutadella. Tot i que l'agrupació dels Trempats de la UPF té poc més d'un any de vida, ja compten amb més de 70 integrants i mantenen la il·lusió de créixer una mica més.

De Dret, d'Econòmiques, de Comunicació... Qualsevol estudiant, ja sigui de grau, màster o postgrau, pot unir-se a la colla. A part de gaudir i mantenir viva aquesta tradició tant catalana, un dels seus objectius és aprendre els uns dels altres, pel que no demanen experiència prèvia en el món casteller.

Aquesta colla, molt activa a les xarxes socials, ja és una més de les participants en les diades castelleres universitàries. Els seus membres, tot i que no es coneixien anteriorment, han aconseguit crear un ambient familiar en el que asseguren que és molt fàcil integrar-se.

En José Manuel López estudia el grau en Traducció i Interpretació i va ser una de les primeres persones a unir-se als Trempats. En canvi, aquest serà el primer any dins la colla per la Chiara Bulgarelli, estudiant del grau en Publicitat i Relacions Públiques, i per l' Albert Castillo, estudiant del grau en Relacions Laborals. Tot i així, tots tres gaudeixen per igual de l'experiència.

- Com va sorgir la idea de crear la colla castellera de la Pompeu?

José Manuel (J.M.) - Ja existia una colla universitària amb membres de la UPF, però els assajos es feien molt lluny dels nostres campus i era difícil de combinar els horaris. Per això, durant el curs passat, un parell d'estudiants van decidir crear aquesta agrupació. Al principi va començar com un taller, on només hi assistíem 5, 6 o 7 persones però, de mica en mica, es va anar animant la cosa fins ara, que som unes 70 persones.

Els Trempats de la UPF fent un castell al campus de la Ciutadella - Teníeu tots experiència en el món casteller abans d'entrar a formar part de la colla?

J.M. - No tots. Jo sóc d'una colla convencional, els Castellers de Barcelona, i l'Albert és dels Castellers de Sants, però la Chiara ha començat aquest any sense tenir cap experiència prèvia.

- Chiara, per què vas decidir apuntar-te, doncs?

Chiara (C.)- El dia de la matrícula, la presidenta de la colla em va donar informació sobre aquesta activitat i, com que era una cosa que sempre m'havia cridat l'atenció, vaig decidir unir-m'hi.

- És fàcil compaginar els estudis amb els assajos i les actuacions?

Albert (A.) - Sí, sobretot si estudies pels matins. Si vas de tardes, és un pèl més complicat, però t'ho pots combinar bé igualment. Els assajos es fan normalment a l'hora de dinar, així que si surts a les 2 i entres a les 3 ja tens una estoneta. El dia més complicat és potser el dimecres, que assagem de 3 a 5, però en general no és difícil.

- On feu els assajos?

C. - Els dilluns, assagem al campus del Poblenou i els dimecres, al de la Ciutadella. Però, per exemple, la setmana vinent farem un assaig itinerant al campus del Mar.

- El fet d'assajar als campus, davant dels vostres companys, us posa pressió?

C. - No, jo crec que al revés. Precisament assagem als campus per a que tothom ens pugui veure i per a que, qui vulgui, s'animi a fer castells.

- Busqueu que s'apuntin estudiants internacionals?

J.M. - Sí. De fet, l'any passat ja vam fer un parell de tallers amb estudiants del Voluntariat Lingüístic de la UPF i van estar unes setmanes amb nosaltres. Ara estem parlant un altre cop amb el Voluntariat per fer un altre taller, per a que la gent s'animi a unir-se a la colla, encara que sigui per un curs o per només sis mesos. No deixa de ser una manera de fer veure la cultura catalana.

- Un cop que els membres actuals de la colla hagueu acabat els estudis, creieu que el projecte tindrà continuïtat?

A.- Jo crec que sí perquè va entrant molta gent nova que, si està fent primer, encara té mínim quatre anys per davant. A més a més, cada cop s'hi van sumant més persones, pel que imagino que d'aquí un parell d'anys en serem bastants més de 70 els que mantinguem el projecte viu.

-  Quins són els vostres objectius com a agrupació castellera?

J.M. - La idea seria que aquesta temporada aconseguíssim fer el 4d6, el 3d6 amb l'agulla, la torre de 5, pilars de 4 o  de 5 i, si pot ser, el 5d6.

Escut dels Trempats de la UPF - Durant aquestes últimes setmanes, heu fet un concurs per triar l'escut de la colla. Quina ha estat la resposta de la gent?

J.M. - Deu n'hi do! Vam rebre vint propostes, fins i tot de gent d'altres universitats o que ni tan sols està estudiant ara mateix. Un jurat va escollir els tres dissenys finalistes i, després, vam escollir el guanyador a partir d'una votació popular de tota la colla.

- Ja per acabar, per què "Trempats"?

J.M. - Buscàvem un nom i com que, per tradició, les colles universitàries sempre tenen noms picantons i divertits, vam fer també un concurs. Vam rebre moltes propostes, però es va fer una votació i aquest és el que més ens va agradar.