Vés enrere La Universitat Johns Hopkins i la UPF estableixen un centre internacional de polítiques públiques a Barcelona

El centre investigarà fenòmens cabdals del segle XXI com el canvi climàtic, les crisis econòmiques, socials i polítiques o els moviments migratoris per tal de millorar l'impacte d'aquests sobre la qualitat de vida i el benestar social a ambdós costats de l'Atlàntic.
07.11.2014

D'esquerra a dreta: Vicenç Navarro, Jaume Casals i Michael KlagLa Universitat Johns Hopkins, un dels centres universitaris més importants dels Estats Units, i la UPF, amb qui tradicionalment ha col·laborat en l'àmbit de les polítiques públiques, han inaugurat el Johns Hopkins University - Pompeu Fabra University Public Policy Center, ubicat al nou Edifici de recerca de la UPF al campus de la Ciutadella.

El centre neix amb l'objectiu de millorar el benestar social i la qualitat de vida de les persones a ambdós costats de l'Atlàntic. En aquest sentit, establirà programes de recerca i de docència a nivell de postgrau en temes cabdals del s. XXI com el canvi climàtic, les crisis financeres, econòmiques, socials i polítiques, els moviments migratoris o la integració econòmica, financera i política europea, entre d'altres.

El centre aposta per una recerca puntera, multidisciplinària i aplicada que, a partir de la posada en comú del coneixement científic derivat de les sinèrgies que es creïn al centre, doni suport a aquelles institucions i entitats responsables de la presa de decisions en matèria de benestar social. De fet, la presència d'equips multidisciplinaris i la recerca col·laborativa vol ser un dels trets distintius del centre, que vol esdevenir també en el punt de trobada d'investigadors d'arreu del món amb interès en aquests grans reptes globals.

Reunió de treball conjunta entre les dues institucionsLa creació del centre és fruit d'una activa col·laboració entre ambdues universitats en el decurs dels anys, especialment en el camp de les polítiques públiques, i el seu establiment vol contribuir també al reconeixement de Barcelona com a seu internacional de coneixement científic amb especial sensibilitat cap al benestar i qualitat de vida.

L'acte d'inauguració ha comptat amb la presència d'una delegació de la JHU encapçalada pel Dr. Michael Klag, degà de la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health; la Dra. Ellen MacKenzie, directora del Departament de Health Policy and Management a la JH Bloomberg School of Public Health; el Dr. P. G. Forest, director del JH Institute for Health and Social Policy a la JH Bloomberg School of Public Health; el Dr. Don Steinwachs, professor del Department of Health Policy and Management a la JH Bloomberg School of Public Health i la Dra. Erica Schoenberger, professora a la JH Whiting School of Engineering. Per part de la UPF, hi ha assistit el rector Jaume Casals; el vicerector de relacions internacionals, Dr. Josep Ferrer i el professor de Health and Public Policy de la JHU i Catedràtic emèrit de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, Dr. Vicenç Navarro.

Atès l'impacte que el nou centre pot tenir per la ciutat, és previst que aquesta delegació visiti l'alcalde Xavier Trias i el seu equip durant la seva estada a Barcelona.

Galeria d'imatges de l'acte

Created with flickr slideshow.

Altres e-notícies relacionades: