Vés enrere La UPF i la Universitat Johns Hopkins amplien la seva col·laboració

La UPF i la Universitat Johns Hopkins amplien la seva col·laboració

El conveni preveu l'intercanvi d'estudiants entre el màster en Història del Món de la Universitat i el màster d'Història de la Johns Hopkins, així com també de professors i d'investigadors entre ambdues institucions.
27.10.2014

Lori A. Citti i Josep Ferrer donant-se la mà. Al darrere, d'esquerra a dreta, Stephen Jacobson, Víctor Farías, i Manuel Colas-GilEn el marc de la relació institucional entre la Universitat Johns Hopkins i la Universitat Pompeu Fabra, el passat 23 d'octubre es va signar un conveni de col·laboració amb la Krieger School of Arts and Sciences. La visita dels representants de Johns Hopkins es va emmarcar en la segona Conferència Europea del Forum on Education Abroad, que la UPF va acollir la setmana passada.

El conveni preveu l'intercanvi d'estudiants entre el programa de màster en Història del Món de la UPF i el programa de màster d'Història de la Johns Hopkins, així com també de professors i d'investigadors entre ambdues universitats.

Així mateix, el conveni també estableix una col·laboració 4+1, per mitjà de la qual els estudiants de la Johns Hopkins participants podran fer dues estades a la UPF, una primera de grau i una segona a nivell de màster un cop ja graduats per Johns Hopkins i obtenir, d'una banda, el seu títol de grau de Hopkins i de l'altra, la titulació de màster en Història del Mon de la UPF.

L'acord va ser signat per Josep Ferrer, vicerector de Relacions Internacionals de la UPF, i Lori  A. Citti, directora de l'Oficina d'Oportunitats Globals de la Universitat Johns Hopkins. Van ser presents a l'acte de signatura Manuel Colas-Gil, director resident de la Johns Hopkins a Espanya i president de l'APUNE; i els professors del Departament d'Humanitats de la UPF Stephen Jacobson, coordinador del màster en Història del Món, i Víctor Farías, sotsdirector del Departament.

Aquest conveni és fruit dels contactes acadèmics existents entre els professors Stephen Jacobson (UPF) i Gabriel Paquette (Krieger School of Arts and Sciences). A través d'aquest acord, aquests contactes esdevenen institucionals en benefici tant del Departament d'Humanitats com l'Institut Universitari d'Història Jaume Vicens Vives de la Universitat.