Vés enrere La tasca internacional conjunta de les universitats catalanes, premiada a la fira d'ensenyament superior de referència a Europa

La UPF és un dels centres que forma part del grup "Cacatua Verda", distingit recentment a la conferència anual d'EIAE amb el guardó "Bo Gregersen Best Practice Award 2014" per la seva capacitat de compartir experiències i pràctiques en la gestió de la internacionalització.
14.10.2014

Els responsables del servei de relacions internacionals de les universitats catalanes, entre els quals Sara López, al centre de la imatge, durant la seva presència a EIAE. FOTO: ACUPLa conferència anual de l'European Association for International Education (EIAE), la fira d'educació superior més important a Europa, va distingir les universitats catalanes amb el guardó " Bo Gregersen Best Practice Award 2014" en reconeixement al treball en iniciatives conjuntes dels seus serveis de relacions internacionals.

El lliurament del guardó va tenir lloc el passat 19 de setembre durant la cloenda de la 26ª edició de la Conferència Anual de l'EAIE, que es va celebrar a la ciutat de Praga (Txèquia).

L'EAIE va premiar el grup de treball " Cacatua Verda", creat al 2004 i que integren les universitats Pompeu Fabra, Autònoma de Barcelona, Barcelona, Politècnica de Catalunya, Girona, Lleida, Rovira i Virgili, Ramon Llull i  Vic-Universitat Central de Catalunya, així com la Universitat de les Illes Balears.

El guardó obtingut per Cacatua Verda (el nom sota el qual s'apleguen els caps dels serveis de relacions internacionals de les universitats esmentades, entre els quals Sara López, responsable d'aquest àmbit a la UPF) reconeix la relació estable del grup al llarg de deu anys, així com la capacitat de compartir experiències i pràctiques en la gestió de la internacionalització, i en la posada en marxa de projectes conjunts.

Cacatua Verda treballa per millorar el sistema universitari

Es tracta d'una xarxa local amb vocació internacional que detecta carències en una àrea determinada o possibles projectes que puguin beneficiar les universitats que en formen part, i actua conjuntament per aconseguir el seu objectiu. Un dels projectes més destacats ha estat l'elaboració d'un conjunt d'indicadors d'internacionalització per tal que tot el sistema universitari de Catalunya pogués treballar amb els mateixos paràmetres.

Aquests indicadors han estat aprovats i acceptats pels rectors de les universitats i el govern català, i actualment s'està portant a terme el mateix procés per incorporar-los en el sistema universitari de l'Estat, a través del CICUE, la comissió responsable de l'àmbit de relacions internacionals de la Conferència de Rectors de de les Universitats Espanyoles (CRUE), i una posterior negociació amb el govern d'Espanya.

Presència de les universitats catalanes a EIAE

La conferència anual de l' EIAE va aplegar més de 8.000 delegats de 120 països amb la finalitat d'intercanviar idees tant sobre les novetats en els programes de mobilitat internacional com sobre les millors pràctiques en aquest camp.

Els assistents hi van poder trobar una completa informació del sistema universitari català a través de l' estand "Study in Catalonia. A knowledge hub in Southern Europe", un espai conjunt compartit per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i les universitats que l'integren, entre les quals la UPF.