Vés enrere Jordi Sunyer, guardonat amb el Premi John Goldsmith

Jordi Sunyer, guardonat amb el Premi John Goldsmith

Catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, investigador de l'Institut Municipal d'Investigació Mèdica (IMIM-Hospital del Mar), centre adscrit a la UPF, així com co-director del Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL), ha rebut el premi més important en l'àmbit de l'epidemiologia ambiental, considerat com a "Premi Nobel" de les ciències ambientals.
09.09.2014

El professor Jordi Sunyer, catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS), investigador de l'Institut Municipal d'Investigació Mèdica (IMIM-Hospital del Mar), centre adscrit a la UPF, així com co-director del Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL), ha rebut el premi més prestigiós en epidemiologia ambiental, Premi John Goldsmith, per les seves contribucions sostingudes en el coneixement i la pràctica de l'epidemiologia ambiental de la Societat Internacional d'Epidemiologia Ambiental (ISEE).

Jordi Sunyer Aquest és el premi més important en el camp de l'epidemiologia ambiental, l'estudi dels determinants ambientals de la salut i la malaltia. Aquest guardó distingeix els epidemiòlegs ambientals que serveixen com a models d'excel·lència en la recerca i en la promoció i la integritat de la salut ambiental.Es va establir per honrar John Goldsmith, un dels organitzadors i primers líders de la ISEE.

El premi de 2014 va ser presentat a la Conferència Anual de l'ISEE a Seattle, Washington (EUA), del 24 al 28 d'agost. Jordi Sunyer va impartir la conferència "Contaminació atmosfèrica per tràfic a les escoles primàries i neurodesenvolupament" i va rebre el guardó el dimecres 27 d'agost a l'esdeveniment commemoratiu de John Goldsmith.

Jordi Sunyer va declarar: "Em sento profundament honrat de rebre el premi. Ser reconegut pels meus companys per la feina feta és molt especial. Evidentment, jo no podria haver fet tota la feina per mi mateix i m'agradaria donar les gràcies a tot el meu equip, col·legues i col·laboradors al CREAL i a moltes altres institucions en què he treballat i col·laborat. Encara hi ha molts reptes ambientals i de salut pendents i espero que aquest premi inspiri a altres per fer-los front".

Jordi Sunyer és  codirector del Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL), un centre de referència internacional sobre el medi ambient i la investigació en salut. El CREAL, centre d'investigació d' ISGlobal, és actiu en les àrees de la contaminació de l'aire, contaminació de l'aigua, el soroll, els productes químics, els espais verds, la planificació urbana i el transport actiu i els efectes sobre la salut, incloent la morbiditat cardiovascular i respiratòria i la mortalitat, el càncer, la salut infantil i el desenvolupament neurològic.

> Altres e-notícies de recerca relacionades:

Tres investigadors de la UPF reben un Advanced Grant de l'ERC

Constituït el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental