Vés enrere La UPF signa amb la Universitat de Tolosa I (Capitole) el seu primer conveni de doble grau internacional

A partir d'un programa de quatre cursos acadèmics, un dels quals en mobilitat, els estudiants que s'hi acullin podran obtenir els títols de grau en Economia de la Pompeu Fabra i els de licence i maîtrise amb la menció "Economia" de la institució francesa.
07.05.2015

D'esquerra a dreta: Bruno Sire i Jaume CasalsLes universitats Pompeu Fabra iTolosa I (Capitole) han signat un conveni  bilateral específic de reconeixement de doble grau, que permetrà als estudiants que s'hi acullin, a partir d'un programa de quatre anys, un dels quals en mobilitat, obtenir el títol de grau en Economia per la UPF i els títols de licence i maîtrise (ambdós amb la menció "Economia") de la institució francesa.

El conveni ha estat signat per Jaume Casals i Bruno Sire, rectors de les universitats Pompeu Fabra i Tolosa I (Capitole), respectivament. Han assistit a l'acte, per part de la UPF, els vicerectors Mireia Trenchs (Docència i Ordenació Acadèmica) i Josep Ferrer (Relacions Internacionals).

També hi han estat presents diversos càrrecs en representació de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (Vicente Ortún, degà, i Àngel Gil, coordinador de Mobilitat) i del Departament d'Economia i Empresa (Jan Eeckhout, adjunt a la direcció) i Mònica Pellisé, responsable de Relacions Internacionals.

Per part de la Universitat de Tolosa I, un soci estratègic amb el qual la UPF col·labora des dels inicis de la creació dels programes d'intercanvi, hi han assistit David Alary i Christine Maurel, degà i vicedegana de l'École d'Economie de Tolouse, respectivament; M. Joël Echevarria, director general de serveis de la Tolouse School of Economics (TSE) i Lorna Briot, responsable de negocis i relacions internacionals.

En el decurs de l'acte de signatura, les persones presents han coincidit a assenyalar l'existència d'uns valors i d'un enfocament humanista comú, així com la dimensió internacional d'aquestes dues institucions, que les situa com a dos dels centres capdavanters a Europa pel que fa a la docència i a la recerca en l'àmbit de l'economia.

Un programa de quatre anys de durada, un dels quals en mobilitat

Foto de grup dels assistents a l'acte de signaturaUn cop superat el programa acadèmic, la UPF lliurarà el títol de grau en Economia, mentre que la Universitat de Tolosa I (Capitole) els de " Licence mention Economie" (equivalent al grau) i " Maîtrise mention Économie (màster 1)": aquest darrer títol permet cursar programes de màster 2, que és la via d'accés al doctorat en el sistema francès.

Els estudiants participants d'ambdues institucions, que han d'acreditar un nivell mínim de B2 en anglès per seguir la docència en la universitat d'acollida, cal que superin un total de 240 crèdits ECTS, dels quals, com a mínim, 60 (un curs acadèmic) ho han de ser en mobilitat, que hauran de cursar durant el tercer o el quart any dels seus estudis. Dos quadres annexos al conveni, que obre la porta a fer 120 crèdits a cadascun dels dos centres, deixen clares les equivalències d'assignatures, crèdits i qualificacions entre ambdues universitats.

En virtut del conveni, el nombre de places d'intercanvi d'estudiants serà de dos (una xifra ampliable en un futur), i el flux de participants entre ambdues institucions s'haurà d'equilibrar en un període de cinc anys. Els estudiants que prendran part en aquesta primera edició ja han estat seleccionats, i començaran el programa a partir del proper mes de setembre.

L'acord signat, que té una vigència de cinc anys (prorrogables), preveu també la possibilitat de fer pràctiques en una empresa o institució durant el curs que els estudiants passin en mobilitat. Així mateix, designa dos coordinadors, un per a cada institució: Àngel Gil, coordinador de mobilitat de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF, i Christine Maurel, vicedegana de l'École d'Economie de Tolouse.