Vés enrere La UPF, cinquena entre les universitats joves del món que progressen més ràpidament en els rànquings internacionals

Times Higher Education ha avaluat l'estratègia i els resultats de les set universitats menors de 50 anys que han irromput amb força als rànquings internacionals. Destaquen tres indicadors imprescindibles per al bon posicionament: l'impacte i influència de la recerca, la col·laboració amb la indústria i la projecció internacional.
27.03.2015

Times Higher Education (THE) ha presentat avui l'informe ' Young Universities Summit', on mostra les set universitats menors de 50 anys que han progressat més ràpidament en el seu rànquing internacional. La UPF que, des del 2011, ha millorat més d'una vintena de posicions al rànquing del THE, hi apareix en cinquè lloc. En total, l'informe destaca el rol de quatre universitats europees i tres d'asiàtiques.

Els resultats del rànquing THE Top 100 Under 50 no es faran públics fins al 29 d'abril, en una cimera que s'organitzarà a Dublín adreçada a líders acadèmics. Durant l'entrevista mantinguda amb els editors de l'informe, el rector de la UPF, Jaume Casals, va destacar que, precisament, "la joventut i la mida de la UPF són una de les fortaleses de la institució, juntament amb una organització molt simple, que ens permet ser més àgils i maniobrables; un focus clar en la recerca; i l'especialització en uns determinats àmbits on, en els darrers temps, hi estem observant també una creixent interacció i transversalitat".

Llista de les set universitats joves que més ràpidament han progressat en el rànquing mundial de Times Higher Education

Posició Universitat Any de fundació País
1 Universitat Tecnològica de Nanyang 1991 Singapur
2 Universitat de Maastricht 1976 Països Baixos
3 Universitat de Warwick 1965 Regne Unit
4 Institut Avançat de Ciencia i Tecnologia de Corea 1971 Corea del Sud
5 Universitat Pompeu Fabra 1990 Espanya
6 Escola Politècnica Federal de Lausana 1969 Suïssa
7 Universitat de Ciència i Tecnologia de Hong Kong 1991 Hong Kong

Font: 'Young Universities Summit Report'. Times Higher Education 2015. www.theworldsummitseries.com

L'informe 'Young Universities Summit' sorgeix d'una recerca en la qual Times Higher Education analitza les universitats presents en el Top 200 del seu prestigiós rànquing mundial i identifica les universitats menors de 50 anys que més posicions han millorat des del 2011. La UPF, que ha millorat més d'una vintena de llocs, se situa en la cinquena posició.

L'editor de Times Higher Education, Phil Baty, assenyala que, malgrat que l'edat mitjana de les 100 millors institucions en l'últim rànquing global del THE és propera als 200 anys, la recerca mostra que el lideratge no depèn únicament de l'edat sinó, sobretot, de "l'audàcia" de les institucions, de la seva capacitat de lideratge i d'un enfocament clar: "Aquestes set universitats han demostrat que, el que altres institucions han aconseguit en segles, es pot aconseguir en qüestió de dècades. Això hauria de servir d'exemple per a la resta d'institucions: l'ordre mundial tradicional no és inexpugnable; les universitats joves i visionàries hi poden irrompre".

L'informe destaca tres indicadors imprescindibles per al bon posicionament: l'impacte de les cites (en quina mesura les publicacions d'una institució són referenciades per altres acadèmics, un indicador de la influència de la recerca d'una institució sobre la resta); els ingressos procedents de la indústria (en quina mesura indústria i acadèmia col·laboren per impulsar recerca aplicada amb impacte social); i la projecció internacional de la institució (que no únicament comptabilitza els estudiants i professors internacionals que la universitat és capaç d'atraure sinó, també, en quin grau aquesta institució publica articles amb altres universitats estrangeres).