Vés enrere La UPF es manté com la universitat globalment més productiva de l'Estat en la tercera edició de l'U-rànquing

Les universitats catalanes són les més productives i les àrees metropolitanes de Barcelona, Madrid i València els entorns més innovadors.
16.03.2015

La Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (Ivie) han publicat la tercera edició de l'U-rànquing, que avalua l'activitat docent, investigadora i en innovació de les universitats espanyoles.

La UPF se situa, per tercera vegada consecutiva, com la universitat més productiva de l'Estat en una edició que incorpora també les universitats privades. Per activitats, la UPF ocupa el segon lloc en productivitat en la docència, el tercer en recerca i el quart en innovació i desenvolupament tecnològic. El quadre següent mostra la classificació de les cinc millors universitats espanyoles segons la seva productivitat a escala global, i inclou també la seva posició en les tres dimensions avaluades.

ISSUE-P global

Una marcada diferència de rendiment entre universitats i comunitats

L'informe atribueix "elevades" diferències de rendiment entre universitats, apuntant que les més eficients "doblen en productivitat" les menys actives. L'informe també assenyala que, malgrat que el sistema públic ha mantingut els estàndards de productivitat d'anys anteriors, un terç de les universitats públiques ha empitjorat lleugerament el seu volum de resultats i n'atribueix la causa a la "retallada patida en recursos humans i financers, en especial per a activitats de recerca i innovació".

L 'informe també assenyala diferències entre els sistemes d'educació superior. Així, les universitats catalanes serien les més productives, que obtindrien un major volum de resultats a igual nivell de recursos utilitzats, seguides de les universitats de Navarra, de Cantàbria, de la Comunitat Valenciana, de Madrid i de les Illes Balears. Finalment, aquesta tercera edició del rànquing confirma la rellevància en la producció de coneixement de les àrees metropolitanes de Madrid, de Barcelona i de València. El gràfic següent mostra els resultats per comunitats.

ISSUE-sistema

Treball de referència