Vés enrere La qualitat de la internacionalització a la UPF, premiada en l'àmbit europeu

La qualitat de la internacionalització a la UPF, premiada en l'àmbit europeu

La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials ha rebut el certificat CeQuInt, convertint-se en la primera i única d'Espanya en obtenir aquesta acreditació emesa per catorze agències europees d'acreditació com a reconeixement a la incorporació d'una dimensió internacional a l'educació superior.
04.03.2015

D'esquerra a dreta: Àngel Gil, Josep Ferrer i Martí Casadesús, director d'AQU Catalunya La Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF ha rebut el certificat CeQuInt, convertint-se en la primera i única d'Espanya en obtenir aquesta acreditació emesa per catorze agències europees d'acreditació com a reconeixement a la incorporació d'una dimensió internacional i intercultural a l'educació superior.

Atorgat pel European Consortium for Acreditation (ECA), aquest certificat és un tret distintiu de qualitat que s'entrega a aquells programes, centres i institucions d'estudis que hagin incorporat amb èxit un alt grau d'internacionalització en el propòsit, la funció i l'aplicació de l'educació.

El certificat va lliurar-se durant la celebració de The QuInt Conference, que va tenir lloc els passats 26 i 27 de febrer a París. Josep Ferrer, vicerector de Relacions Internacionals, i Àngel Gil, coordinador d'intercanvis de la Facultat, van ser els representants de la Universitat encarregats de recollir-lo.

Tenir professors de més de 20 països; impartir el 67% de les classes en anglès; prendre's seriosament el procés de Bolonya; rebre 350 estudiants estrangers a l'any, i enviar-ne 300 de propis en intercanvi; aconseguir un total de 817 places de pràctiques durant el darrer curs acadèmic, i assolir una alta reputació en els cinc graus que ofereix (Administració i Direcció d'Empreses, Ciències Empresarials-Management, Economia, International Business Economics i el doble grau en Dret-ADE/Economia), són els factors clau pels quals la Facultat ha rebut el reconeixement europeu.

Vicente Ortún, degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, destaca la importància d'aquest certificat. "Representa un reconeixement a la tasca de la Facultat, que des de la seva creació, ha estat la punta de llança de les polítiques de modernització i d'internacionalització del sistema universitari de Catalunya", assegura.

Per a Josep Ferrer, vicerector de Relacions Internacionals de la Universitat, el CeQuInt "contribuirà a augmentar la reputació de la Facultat i, per tant, el seu atractiu com a soci en programes de mobilitat d'estudiants, en programes de doble grau o en altres projectes estratègics amb universitats de primer nivell".

Un llarg procés d'avaluació

Durant més de mig any, la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials i el Servei de Relacions Internacionals de la UPF van treballar conjuntament per elaborar un informe d'autoavaluació que recollís i sistematitzés tota mena d'evidències relacionades amb la internacionalització de la Facultat i els seus programes. Un cop elaborat el document, el comitè avaluador va visitar la Universitat per elaborar un altre informe valoratiu en el qual es formulaven observacions i recomanacions.

En total, el procés va suposar un total de 250 hores de feina a càrrec de la Facultat i els serveis generals de la UPF. Alguns dels principals responsables de la gestió van ser Àngel Gil i Carmen Pérez, professors del Departament d'Economia i Empresa i del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, respectivament; Pau Fernández i Macarena López, membres del Centre per a la Qualitat i la Innovació Docent (CQUID); Mónica Pellisé, Lucía Conte i Meritxell Cama, membres de l'Oficina de Mobilitat i Acollida (OMA), i Jordi Serret, membre de la Unitat d'Estudis, Planificació i Avaluació (UEPA).

Projecte pilot per impulsar la internacionalització

El CeQuInt 2012-2015 és un projecte pilot impulsat per l'ECA i cofinançat per la Lifelong Learning Programme of the European Union que ha desenvolupat una metodologia per avaluar la qualitat de la internacionalització en l'educació superior. L'objectiu principal dels catorze socis del projecte és avaluar, millorar i recompensar la inclusió d'aquest alt grau d'internacionalització.