Vés enrere El projecte CEI UPF - Icària torna a obtenir la màxima qualificació en l'avaluació d'una comissió internacional

Sis experts en educació superior destaquen en el seu informe la qualitat i innovació docent i investigadora, la projecció internacional i l'impacte a escala catalana i europea.
12.12.2013

L'octubre del 2010, el projecte CEI UPF - Icària, coordinat per la UPF, obtenia la qualificació de Campus d'Excel·lència Internacional en una convocatòria promoguda pel ministeri d'Educació, Cultura i Esport que pretenia situar una selecció d'universitats espanyoles entre les millors d'Europa.

Logo del CEI UPF - IcàriaL'elaboració del projecte -possible per la participació d'una vintena de socis referents en el camp de la formació, la recerca i la transferència de coneixement- i, posteriorment, l'obtenció del segell CEI van contribuir a prioritzar una selecció d'actuacions en aquests tres camps cabdals per al futur de la Universitat.

Alhora, les universitats guardonades es comprometien a retre comptes de l'evolució del projecte mitjançant el disseny d'un portal web, l'elaboració d'un Informe anual de seguiment -obert a tota la comunitat i avaluat per una comissió internacional independent- i la possible visita als campus per part d'una delegació del ministeri que, en el cas de la UPF, es va produir l'abril del 2013.

El ministeri d'Educació acaba de fer públics els resultats de l'avaluació del 2013 on el projecte coordinat per la UPF torna a ser avaluat amb la màxima nota, la mateixa valoració que en va fer el 2012 una comissió completament diferent. En termes generals, la comissió del 2013 destaca la posició d'avantguarda del campus en qualitat i innovació docent i investigadora; la seva projecció internacional i l'elevat impacte que el projecte pot generar a escala catalana i europea. Per contra, el comitè també es fa ressò d'un excessiu lideratge per part de la UPF i l'insta a continuar posant el mateix èmfasi en mantenir la qualitat en l'àmbit docent i de recerca. Amb aquesta avaluació favorable, la UPF ja no ha de fer cap més informe fins a l'enviament, l'any 2015, de l'informe final, quan es decidirà la qualificació definitiva.

La Comissió Internacional del 2013, designada pel ministeri, ha estat composta per sis experts en educació superior amb una trajectòria internacional destacada: Karl Dittrich, president de VSNU, l'Associació d'Universitats Holandeses; Eric Froment, president del Comitè de Registre d'EQAR, el Registre Europeu de la Garantia de la Qualitat de l'Educació Superior; John Goddard, professor d'Estudis de Desenvolupament Regional de la Universitat de Newcastle; Raanan Rein, vicepresident de la Universitat de Tel Aviv; Robert Munn; exvicepresident d'Educació i Aprenentatge de la Universitat de Manchester; Gerhard Riemer, director de la Divisió d'Educació, Innovació i Recerca de la FAI, la Federació d'Indústries d'Àustria.

La comissió ha estat presidida pel Secretari General d'Universitats, Federico Morán i, per part del ministeri, també hi han participat el director general de Política Universitària, Jorge Sainz, en tant que vicepresident; i Luis Delgado, en tant que secretari.

Tota la informació sobre la composició de la comissió i del seguiment l'any 2013 del progrés dels projectes de Campus d'Excel·lència Internacional es pot consultar a la web del ministeri d'Educació.