Vés enrere L'Ajuntament de Barcelona reconeix les universitats de la ciutat que han aconseguit el CEI

En presència de l'alcalde Jordi Hereu, avui ha tingut lloc al Saló de Cent un acte de reconeixement a les universitats de la ciutat que han obtingut la distinció Campus d'Excel·lència Internacional.
09.11.2010

Antoni Giró, Josep Joan Moreso, Màrius Rubiralta, Jordi Hereu, Ana Ripoll i Carles CarrerasL'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha presidit l'acte de reconeixement a les universitats de Barcelona que han estat distingides pel Ministeri d'Educació amb el títol de Campus d'Excel·lència Internacional.

A l'acte, que ha tingut lloc avui al Saló de Cent, hi han assistit el secretari general d'Universitats del Ministeri d'Educació, Màrius Rubiralta; el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Joan Moreso; la rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona, Ana Ripoll; el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Antoni Giró, i el rector en funcions de la Universitat de Barcelona, Carles Carreras. També hi eren presents nombrosos representants de les universitats, empreses i altres institucions de la ciutat.

En la convocatòria 2010, el Ministeri d'Educació ha reconegut com a campus d'excel·lència els projectes "Campus UPF-Icària Internacional", "Campus ENERGIA-UPC" i el Health Universitat de Barcelona Campus. Aquests reconeixements se sumen al Barcelona Knowledge Campus, promogut conjuntament per la UB i la UPC, i el CEI Aposta pel Coneixement i la  Innovació, de la UAB, guardonats el 2009 i que ara han rebut una nova aportació econòmica per part del Ministeri d'Educació.

> La UPF obté la qualificació Campus d'Excel·lència Internacional

Nou clúster d'educació superior per al 2011

Durant l'acte, l'alcalde de Barcelona ha anunciat que l'Ajuntament de Barcelona, a través del Sector de Promoció Econòmica, fa un any que treballa en la creació d'un clúster d'educació superior que es podrà materialitzar el 2011. El clúster integrarà les universitats públiques i privades, les fundacions universitàries, les escoles de negocis, les plataformes interuniversitàries especialitzades i els centres especialitzats.

El clúster d'Educació Superior de Barcelona, és una de les propostes recollides al Pla Estratègic Metropolità de Barcelona 2020, i vol ser un referent mundial en el camp de la formació superior de postgrau, contribuint a la projecció internacional de Barcelona i les seves capacitats i a l'atracció de talent, però també reforçant l'educació superior com un sector econòmic estratègic per la ciutat i la seva Àrea Metropolitana. Barcelona acull en total més de 25 mil estudiants universitaris estrangers a les universitats públiques, universitats privades i escoles de negoci ubicades a la ciutat. D'aquests, uns 10.000 son estudiants de Màster o de Postgrau.

L'any 2011 s'estructurarà el clúster d'educació superior, però ja s'iniciaran propostes concretes per tal de potenciar-lo. Així, es prioritzarà, la Xina com objectiu preferent de les accions de promoció, per l'important mercat que representa i per les oportunitats de cooperació i intercanvi.

L'objectiu del clúster serà potenciar l'oferta existent  i apostar per la generació de coneixement, la innovació i la emprenedoria, com a palanca pel seu desenvolupament futur i com sector econòmic d'importància creixent per la ciutat, com mostra que, fins i tots en aquests dos darrers anys, els àmbits relacionats amb el coneixement, la R+D i la tecnologia, han continuat creant ocupació neta.