Vés enrere Acord amb la Universitat de la Xina Oriental de Ciència Política i Dret per intercanviar estudiants

Jaume Casals, rector de la UPF, i He Qinhu, president de l'ECUPL, han signat un conveni en virtut del qual tres estudiants del grau en Dret i del màster en Estudis Xinesos de la Universitat es desplaçaran a aquest centre de la Xina durant un semestre, i a la inversa.
15.11.2013

D'esquerra a dreta: Jaume Casals i He QinhuLa UPF i la Universitat de la Xina Oriental de Ciència Política i Dret (East China University of Political Science and Law, ECUPL) de Shanghai han signat un conveni d'intercanvi d'estudiants, amb l'objectiu de fomentar la col·laboració acadèmica entre ambdues institucions i facilitar la formació, la orientació cultural i la mobilitat dels seus participants.

El conveni ha estat signat aquest matí al Rectorat, per Jaume Casals, rector de la UPF, i He Qinhu, president de l'ECUPL. També hi han assistit, per part de la UPF, els professors del Departament de Dret Pablo ParejaJosep Capdeferro, i per part de la institució xinesa, Yu Suqing, Xia Fei i Gano Han, degà, directora del Centre d'Intercanvis Internacionals i director de l'Escola de Negocis de l'ECUPL, respectivament.

L'acord signat, que té una vigència de cinc anys (prorrogables) preveu que cada curs acadèmic, i durant un semestre, tres estudiants de la UPF puguin matricular-se a l'ECUPL, i recíprocament, tres estudiants de la universitat xinesa puguin integrar-se a la UPF. Al cap de tres anys, el nombre d'estudiants acollits a aquest intercanvi ha de ser paritari entre ambdues institucions.

Inicialment, l'intercanvi s'adreça a estudiants avançats del grau en Dret i del màster en Estudis Xinesos de la UPF, però es preveu que més endavant es pugui ampliar a altres disciplines de l'àmbit de les ciències socials de la Universitat.

Els participants, que hauran de complir totes els requisits d'admissió, seran seleccionats per la institució d'origen, en funció dels mèrits acadèmics i de la seva idoneïtat, així com la seva competència lingüística en anglès o, en xinès o espanyol respectivament. El catàleg d'assignatures en anglès és la base d'aquest intercanvi, que preveu el reconeixement acadèmic de la mobilitat i garanteix als estudiants seleccionats l'exempció de matrícula a la universitat de destinació.

Una prestigiosa escola de dret de l'est de la Xina

La Universitat de la Xina Oriental de Ciència Política i Dret, fundada l'any 1952, es troba a Shanghai, el centre econòmic de la República Popular de la Xina. Es tracta de l'escola de dret més important i prestigiosa de la regió est del país, però a banda d'aquesta especialització, també ofereix programes en economia, idiomes estrangers i gestió.

L'ECUPL compta amb més de 12.000 estudiants i amb un professorat altament qualificat, tant pel que fa a la docència com a la recerca, i es tracta de l'única escola de dret de la zona que ofereix un doctorat en aquest àmbit. Des que la Xina va implementar la seva política de portes obertes i de reforma, l'ECUPL s'ha dedicat al cultiu dels intercanvis acadèmics internacionals amb col·legis i universitats d'arreu del món, als quals ara s'afegeix la UPF.