Vés enrere Onze màsters oferts per la UPF obtenen el distintiu d'International Master's Programme

Aquest distintiu de la Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya permetrà una projecció internacional dels estudis de màster oferts per la Universitat.
12.06.2014

Onze màsters oferts per la Universitat Pompeu Fabra han obtingut la nova distinció International Master's Programme (IMP), impulsada per la Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, d'entre un total de 59 màsters distingits de diverses universitats catalanes, amb l'objectiu d'afavorir la internacionalització d'aquests estudis.

Els vuit màsters amb distinció IMP són el màster interuniversitari en Criminologia i Execució Penal, el master of research in Political Science, el màster universitari en Salut Pública, el màster Avançat en Ciències Jurídiques, el màster en Lingüística Teòrica i Aplicada, el master of research in Sociology and Demography; el master in Political Philosophy; els màsters en Economia i Finances i en Anàlisi Econòmica Especialitzada, ambdós de la Barcelona GSE; el màster en Polítiques Públiques i Socials (impartit per l'UPF-IDEC) i el màster en Relacions Internacionals, de l'IBEI.

Els criteris d'avaluació que s'han aplicat per obtenir aquest distintiu són diversos; en concret, s'han tingut en compte aspectes com les llengües en què s'imparteix el màster, els mèrits del professorat i la inserció professional i en programes de doctorat. Altres requisits indispensables han estat que la titulació tingués una durada de dos anys, una matriculació mínima de 20 estudiants i que un 30% d'aquests siguin estrangers. Aquesta menció té una validesa de dos cursos acadèmics, i durant aquest període els centres podran utilitzar la distinció per a la seva promoció internacional.

Lluís Jofre, director General d'Universitats de la Generalitat de Catalunya, ha destacat l' alt grau d'internacionalització present en el sistema universitari de Catalunya, ja que un 30% dels estudiants de màster i un 40% dels estudiants de doctorat són estrangers. Aquesta clara aposta per "la internacionalització i el foment de la competitivitat internacional" del sistema universitari català "permetrà visualitzar els programes de màster amb més dimensió internacional que imparteixen les nostres universitats".