Vés enrere La UPF es manté com la universitat més productiva de l'Estat en la segona edició de l'U-rànquing

Promogut per la Fundació BBVA i l'institut Ivie, aquest rànquing analitza la productivitat en docència, recerca i capacitat d'innovació de les universitats espanyoles
19.05.2014

La Fundació BBVA i l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (Ivie) han publicat la segona edició de l' U-rànquing, que avalua l'activitat docent, investigadora i en innovació de les universitats espanyoles.

La UPF se situa, de nou, com la universitat més productiva de l'Estat, en l'àmbit general però també en els camps de la productivitat en la docència i la recerca. En el camp de la innovació, la Universitat millora sis posicions en relació amb l'edició anterior i se situa en quart lloc. El quadre següent mostra la classificació de les universitats espanyoles segons la seva productivitat, a escala global, però també en les tres dimensions avaluades.

Resultats u-ranking 2014

Una eina que també permet a l'usuari fer una cerca personalitzada

L'U-rànquing avalua tres dimensions de les universitats (docència, recerca, i innovació) a partir de quatre categories (recursos, producció, qualitat i internacionalització). El pes de les dimensions i de les categories és diferent en cada cas i, segons s'informa, ha estat determinat a partir de rondes de consulta a experts. El rànquing atorga més rellevància a la qualitat docent (56%), seguida de la recerca (34%) i la innovació (10%).

El rànquing ofereix els resultats en dos formats diferents, primer, ordenant les universitats segons el volum de resultats (ISSUE-V) i, segon, ordenant-les segons la productivitat (ISSUE-P), és a dir, tenint present la mida de la institució.

Tota la informació sobre la metodologia i els resultats del rànquing es pot consultar a través de la seva web o de l'informe del 2014, elaborat pels promotors. Des de la web, també és possible fer una cerca personalitzada. L'eina permet escollir una universitat en funció de tres variables: el tipus de grau que es vol cursar, la ubicació (a quina comunitat autònoma) i la importància que cada usuari dóna a cada una de les tres dimensions. Així, l'usuari pot canviar els percentatges adjudicats per defecte a cada dimensió en funció dels seus interessos.

Aquesta eina s'ha elaborat en sintonia amb una tendència promoguda per una part dels rànquings universitaris, com el recentment publicat U-multirank de la Unió Europea, que advoca per oferir a l'usuari eines per fer les seves cerques en funció dels seus interessos particulars.

Treball de referència

E-notícies relacionades