Vés enrere La UPF es manté entre els 40 millors centres de recerca en economia del món, segons el rànquing de la Universitat de Tilburg

Continua sent un any més la universitat d'Espanya més ben situada en aquesta classificació Top 100, en què també apareixen la Carlos III de Madrid i l'Autònoma de Barcelona.
15.05.2013

Detall del rànquing de TilbourgLa UPF es consolida dins les 40 primeres posicions en l'edició 2013 del rànquing Top 100 de centres líders en recerca en l'àmbit de l'economia de tot el món, elaborat des del 2009 per la Universitat de Tilburg (Països Baixos), i és un any més la universitat d'Espanya més ben situada en aquesta classificació.

El rànquing de la Universitat de Tilburg ha tingut en compte en l'edició d'enguany el període 2008-2012, i s'ha calculat a partir d'un llistat de 35 publicacions de referència en els àmbits de l'econometria, l'economia, l'estadística i les finances, extretes d'una base de dades que cobreix 70 publicacions.

Per tant, inclou la producció científica dels professors i investigadors del  Departament d'Economia i Empresa i dels centres de recerca de la Universitat en aquest camp durant el període considerat.

En el Top 100, la Universitat Pompeu Fabra es manté estable dins la classificació (se situa en el lloc 37, un per sota respecte a l'edició de l'any 2012), una posició que la situa com a primera  universitat a l'Estat i quinzena dins les  universitats europees.

En l'àmbit universitari espanyol, dos centres més apareixen en el rànquing: després de la UPF, la segona universitat millor puntuada és la Carlos III de Madrid, situada en el lloc 40 (puja dues posicions respecte a l'any passat), seguida de l' Autònoma de Barcelona, que es troba en la posició 89 (en l'edició passada ocupava la 80a.).

Atenent als deu primers classificats en la  classificació mundial, s'evidencia que el rànquing està clarament dominat pels centres nord-americans: concretament, i per aquest ordre, està encapçalat per les universitats de Harvard, Chicago, Stanford, MIT, Califòrnia-Berkeley, Colúmbia, Northwestern, Nova York, Yale i Pennsilvània.

La primera universitat europea la trobem en la onzena posició (la London School of Economics and Political Science, del Regne Unit). També són britàniques dues de les tres universitats europees que trobem entre les vint primeres places (Oxford, al lloc 13è. i College de Londres, al 20è.), acompanyades per la Universitat de Tilbourg (Països Baixos), al lloc 19è.

L'aplicatiu del rànquing permet crear classificacions individuals utilitzant diferents combinacions de totes les publicacions considerades a la base de dades, a més de poder fer una cerca de la producció científica per països, per any, per cadascun dels centres i per les diferents publicacions.