Vés enrere La UPF llança el programa UPfellows per atraure talent internacional

La UPF llança el programa UPfellows per atraure talent internacional

Amb el suport del programa Marie Curie Actions COFUND del 7è. PM de la UE, consta de 24 beques adreçades a investigadors postdoctorals de qualsevol nacionalitat. L'1 de juny s'obre la inscripció en línia a la 1a. convocatòria.
13.05.2013

Cartell de la convocatòriaLa UPF convoca UPfellows, un programa de 24 beques internacionals adreçades a investigadors postdoctorals de qualsevol nacionalitat per tal d'incorporar-los als seus departaments i centres de recerca a través d'un contracte de tres anys. Aquest vincle pretén reforçar la seva formació de recerca i les seves habilitats professionals, sota la tutorització d'un investigador sènior.

La primera convocatòria d'UPfellows, que compta amb el suport del programa Marie Curie Actions COFUND, dins el 7è. Programa Marc de la Comissió Europea, pretén contractar fins a un màxim de dotze investigadors de diferents àrees de recerca que demostrin una sòlida trajectòria investigadora i gran capacitat de lideratge.

Aquesta primera convocatòria s'obrirà el dia 1 de juny, i romandrà activa fins a l'1 de juliol, mentre que la segona convocatòria, que constarà de dotze beques més, es preveu que surti durant l'any 2014.

El Servei de Recerca de la UPF gestionarà els ajuts que obtindran els candidats seleccionats: se'ls farà un contracte de tres anys, amb un salari brut anual de 47.300 euros, a banda dels costos en Seguretat Social, a més de rebre un ajut de viatge de 800 euros l'any i una contribució per a despeses de recerca de 3.000 euros l'any. També es beneficiaran dels acords subscrits per la Universitat en els àmbits de salut, viatges, esports, oci, etc. i tindran accés a les activitats de formació que es facin en el marc del seu àmbit de treball.

Els investigadors que optin a la beca (tots els tràmits d'inscripció es faran en línia) han de complir uns  requisits de mobilitat i formació acadèmica, com ara tenir el doctorat en el moment de presentar les dades o bé estar en condicions d'obtenir-lo abans del 30 de setembre del 2013. Així mateix, no poden haver desenvolupat la seva principal activitat a Espanya durant un total de dotze mesos acumulats en el període de tres anys immediatament anteriors al termini de presentació de la sol·licitud.

Un procés de selecció rigorós i transparent

El procés de selecció, supervisat per un comitè, serà obert i transparent: es basarà en les qualificacions acadèmiques i l'excel·lència de la recerca dels candidats i es farà seguint els recomanacions de la Carta Europea dels investigadors i del Codi de Conducta per a la Incorporació d'Investigadors.

En una primera fase, es filtraran els candidats que no compleixin els requisits de la convocatòria, i els que sí ho facin, passaran cap a un primer procés de preselecció, basat, d'una banda, en el currículum personal, publicacions, participació en congressos, activitat professional, premis, etc, i de l'altra, en la qualitat, rellevància, originalitat i potencial del projecte de recerca proposat.

El segon nivell constarà d'una nova avaluació a distància a càrrec d'experts, així com d'una entrevista personal, que tindrà lloc a partir d'una visita dels candidats a la UPF de dos dies de durada. El comitè de selecció elaborarà una llista final amb els escollits, que podran consultar en tot moment el procés de selecció a través de la web de la convocatòria.