Vés enrere La UPF aconsegueix l'acreditació "HR Excellence in Research" de la Comissió Europea

14.04.2014

Logotip "HR Excellence in Research"La Universitat Pompeu Fabra ha aconseguit aquest mes d'abril l'acreditació i el logotip "HR Excellence in Research" de la Comissió Europea. És la primera universitat espanyola que ho aconsegueix, juntament amb la URV, i representa un reconeixement al compromís de la Universitat per desenvolupar una Estratègia de Recursos Humans per a Investigadors, dissenyada per alinear les pràctiques i els procediments amb els principis de la Carta Europea de l'Investigador i el Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors.

La UPF considera la qualitat i el benestar dels seus investigadors com a essencial per a la seva excel·lència com a institució. Per això, es compromet també amb l'excel·lència en el reclutament en tots els nivells, oferint les millors condicions possibles per als investigadors per dur a terme el seu treball d'acord amb els principis d'igualtat d'oportunitats, els més alts estàndards ètics i el respecte a la conciliació de la vida laboral.

En aquesta línia, la Universitat ha desenvolupat un projecte en el camp dels recursos humans en recerca amb la intenció de proporcionar un entorn d'investigació que atregui els millors investigadors i que aconsegueixi resultats de classe mundial. La UPF ha adoptat el Pla d'Acció 2014-2016 que permetrà alinear-se amb els principis de la Carta i el Codi Europeus

Objectius principals del Pla d'Acció 2014-2016

• Millorar les polítiques i les pràctiques de la Universitat  en relació amb el reclutament, la contractació, la promoció, la formació i les condicions de treball generals dels seus investigadors (incloent professors)
  • Garantir que les polítiques i pràctiques de la UPF compleixen amb els estàndards de les millors institucions d'Europa
  • Fer evident que la UPF és una institució que en la seva visió i missió assigna un lloc prominent a les bones pràctiques en matèria de contractació i condicions de treball dels seus investigadors.
  • Situar la UPF en una posició òptima per competir en les convocatòries de finançament europees, on un compromís amb les normes i practiques europees en recursos humans és un factor important en l'avaluació.

Recerca a la UPF

La UPF va adoptar el 2010 la Carta Europea de l'investigador i el Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors, i el 2012 la Comissió Europea va convidar la Universitat a participar en la iniciativa HR Strategy for Researchers i va esdevenir membre del tercer grup de treball per donar suport i guiar les institucions en el procés global d'implementació d'una estratègia pròpia en Recursos Humans per a Investigadors que incorporés els principis de la Carta i el Codi.

La Carta Europea de l'Investigador i el Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors

La Comissió Europea va adoptar el 2005 la Carta Europea de l'Investigador i el Codi de Conducta per a la Contractació d'Investigadors. Aquests dos documents són elements clau en la política de la Unió Europea per fer de la recerca una carrera atractiva, una característica fonamental de la seva estratègia per estimular el creixement de l'economia i l'ocupació.

La Carta descriu les funcions, les responsabilitats i els drets dels investigadors i els seus ocupadors. L'objectiu és assegurar que la relació entre aquestes parts contribueix a un acompliment reeixit en la generació, transferència i ús compartit dels coneixements, així com el desenvolupament professional dels investigadors des de les primeres etapes.

El Codi es compon d'un conjunt de principis i requisits generals que han de ser seguits pels finançadors i ocupadors en la contractació d'investigadors. Aquests principis i requisits han de garantir la transparència del procés de contractació i selecció , amb igualtat de tracte entre tots els sol·licitants, així com el desenvolupament d'un mercat laboral europeu atractiu, obert i sostenible per als investigadors.

Més informació relacionada