Vés enrere El CEI UPF - Icària rep la visita d'una delegació del Ministeri d'Educació

El CEI UPF - Icària rep la visita d'una delegació del Ministeri d'Educació

El secretari general d'Universitats va visitar la Universitat per conèixer sobre el terreny els resultats assolits gràcies a l'obtenció del segell Campus d'Excel·lència Internacional (CEI).
24.04.2013

D'esquerra a dreta: Pere Fabra, Luis Delgado, José García Montalvo, Federico Morán, Josep Joan Moreso i Jordi Camí.Federico Morán, secretari general d'Universitats del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, i Luis Delgado, conseller tècnic de la Secretaria, van visitar el passat 18 d'abril les instal·lacions del CEI UPF - Icària amb l'objectiu de conèixer de primera mà els resultats assolits a través de l'obtenció del segell Campus d'Excel·lència Internacional (CEI), que la UPF va aconseguir al 2010.

La jornada es va distribuir en tres sessions. En la primera, celebrada al campus de la Ciutadella, Josep Joan Moreso, rector de la UPF; José García Montalvo, vicerector de Política Científica i director del projecte; i Teresa Garcia-Milà, directora de la Barcelona GSE, una de les entitats agregades i anterior directora del CEI UPF, van presentar el projecte, posant en valor algunes de les fites assolides gràcies a l'obtenció del CEI.

Entre d'altres, els responsables del projecte van asseverar que la realització d'aquest havia permès assolir una major cohesió entre les diferents institucions que, posteriorment, conformarien l'agregació estratègica, i a partir de la qual s'havien establert noves sinèrgies.

D'altra banda, el rector Moreso va defensar el model "singular" del CEI UPF, un projecte coordinat per una universitat de reduïdes dimensions (en termes, també, de departaments) i altament especialitzada; amb un projecte focalitzat cap al desenvolupament i l'impuls de les ciències socials i humanes.

De les actuacions concretes possibles gràcies a l'obtenció del segell, la comitiva va destacar les beques UPFellows que, emmarcades en el programa Cofund de la Unió Europea, estan orientades a la captació de talent amb una trajectòria altament internacional; a més de l'obtenció de grants del Consell Europeu de Recerca vinculades amb el programa.

Durant la segona sessió, Jordi Camí, director general del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) i de la Fundació Pasqual Maragall per a la Recerca sobre l'Alzheimer, entitats agregades del projecte, i Reimund Fickert, director de Desenvolupament Empresarial del PRBB, van explicar algunes de les accions transversals assolides a partir de la realització del projecte, com una innovadora aposta per la recerca en el camp de la neuroeconomia, a cavall entre la biomedicina i les ciències socials, o la futura ubicació de la Fundació Pasqual Maragall en un nou edifici del Parc de Recerca en Ciències Humanes i Socials de la UPF, al campus de la Ciutadella.

Finalment, la comitiva va realitzar una visita al campus del Poblenou en què, entre d'altres, es van abordar les estratègies de transferència i innovació del projecte vinculades amb l'apropament a l'entorn territorial més proper.

La jornada va comptar també amb la participació de Pere Fabra, vicerector d'Ordenació Acadèmica de la UOC, entitat sòcia del projecte; Àngel Lozano, vicerector de Recerca de la UPF; Josep Ferrer, vicerector de Relacions Internacionals de la UPF, i Josep Jofre, vicegerent de Recerca i Economia de la UPF, a més de director operatiu del projecte.