Vés enrere La UPF i la Universitat Johns Hopkins cooperaran estretament en l'àmbit de les polítiques públiques

Ambdues universitats han donat el primer pas per ubicar un centre de la prestigiosa universitat nord-americana al campus de la Ciutadella de la UPF.
21.03.2013

Josep Joan Moreso (esquerra) i Jonathan A. BaggerLa UPF i la Universitat Johns Hopkins (Baltimore, Maryland, EUA) van signar el passat 11 de març un acord d'intencions amb vista a fer possible la constitució d'un centre de polítiques públiques de la prestigiosa universitat nord-americana al campus de la Ciutadella de la UPF.

Aquest futur centre, que ocuparà uns espais del nou edifici de recerca en ciències socials que actualment es troba en una fase avançada de construcció, podrà oferir programes acadèmics -prioritàriament en col·laboració amb la UPF- i  programes en línia amb una part presencial que tindrà lloc a Barcelona; impulsarà projectes de recerca conjunts, i podrà acollir esdeveniments internacionals.

L'acord el van signar a Baltimore Josep Joan Moreso, rector de la UPF, i Jonathan A. Bagger, vicepresident executiu de la Johns Hopkins University, acompanyats pel vicerector de Relacions Internacionals de la UPF, Josep Ferrer; el director interí de l'Institute for Policy Studies de la Johns Hopkins, Donald Steinwachs; els professors Ellen McKenzie i Thomas Burke, de la Bloomberg School of Public Health de la mateixa institució, i el professor Vicenç Navarro, afiliat a les dues universitats signants de l'acord i principal impulsor del projecte.

El conveni té especial rellevància per al Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, perquè s'emmarca en el projecte de constituir un centre internacional sobre polítiques i gestió públiques, en el si del qual quedarà allotjat el Centre Hopkins, i és un important pas endavant en la llarga i fructífera relació entre ambdues universitats, que ja cooperen en l'organització del Hopkins Fall Institute, que té lloc anualment a Barcelona, i en el Màster universitari de Polítiques Públiques i Socials de la UPF, dues iniciatives acadèmiques de referència indiscutible a Europa.