Vés enrere La UPF es manté com a líder en productivitat científica a l'Estat

La UPF es manté com a líder en productivitat científica a l'Estat

La Universitat Pompeu Fabra és la primera en el rànquing global de productivitat científica de les universitats públiques espanyoles, segons un estudi elaborat per investigadors de la Universitat de Granada, dirigits per Gualberto Buela-Casal.
07.03.2014

La Universitat Pompeu Fabra és la primera en el rànquing global de productivitat científica de les universitats pú bliques espanyoles, segons l'estudi elaborat per investigadors de la Universitat de Granada, dirigits per Gualberto Buela-Casal. El podi el completen la Universidad Pablo de Olavide de Sevilla i la Universidad Miguel Hernández d'Elx.

La resta d'universitats publiques catalanes aconsegueixen situar-se en bones posicions, pràcticament totes estan entre les deu primeres classificades. La Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili completen el top cinc del rànquing, respectivament.

recercaupf

La metodologia de l'estudi permet obtenir classificacions específiques per a cadascun dels indicadors avaluats: publicacions i citacions a revistes d'impacte (4,19); trams d'investigació (3,95); participació en projectes de R+D (3,90); tesis doctorals (3,47); beques de formació de professorat universitari (FPU) per any (3,02), nombre de doctorats amb menció de qualitat (3,02) i rànquing per patents (2,67). Entre parèntesi, els pesos de cada indicador per al càlcul de la productivitat científica global.

La UPF lidera tres dels criteris específics

Dels set indicadors analitzats, la Universitat Pompeu Fabra en lidera tres i ocupa la segona posició en dos més. Destaca especialment en nombre de publicacions i de citacions a revistes d'impacte durant el 2012, nombre de projectes de recerca i desenvolupament del 2012 i nombre de tesis doctorals presentades entre el 2006 i el 2011. Se situa en segon lloc en nombre de beques FPU i en nombre de doctorats amb menció d'excel·lència.

Treball de referència:

Gualberto Buela-Casal, Mª Paz Bermúdez, Juan Carlos Sierra, Raúl Quevedo-Blasco y Alejandro Guillén-Riquelme (2013), " Ranking 2012 de investigación de las universidades públicas españolas", Psicothema, vol. 26, núm. 2.