Vés enrere La UPF augmenta la seva dimensió internacional amb el suport del Banco Santander

En virtut d'un conveni signat avui, es promourà la visita d'acadèmics de prestigi internacional, així com l'intercanvi amb universitats dels EUA, en particular amb la UCLA, d'estudiants, graduats, docents i investigadors destacats.
18.02.2011

Emilio Botín i Josep Joan Moreso després de la signatura del conveniLa Universitat Pompeu Fabra, amb el suport del Banco Santander a través de la seva Divisió Global Santander Universidades, promourà la visita d'acadèmics de prestigi internacional, així com l'intercanvi amb universitats nord-americanes, en particular amb la UCLA, d'estudiants, graduats, docents i investigadors destacats. Ambdues iniciatives són actuacions destacades del projecte CEI UPF - Icària.

Aquestes línies de col·laboració es recullen en l'acord signat avui per Josep Joan Moreso, rector de la Universitat Pompeu Fabra, i Emilio Botín, president del Banco Santander, que reforça la relació que mantenen ambdues institucions des de l'any 2000.

El conveni ha esta signat en el marc d'un acte celebrat aquest migdia a l'auditori del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), en presència de les delegacions dels equips directius de la UPF i del Santander. Durant el seu parlament (document PDF, 98 kb), el rector ha destacat que l'acord amb el Santander permetrà a la UPF  accentuar dos dels seus principals objetius: l'atracció de talent i la internacionalizació.

Abans de l'acte, el president del Banco Santander ha visitat els laboratoris de Citometria de Flux i de la Unitat de Senyalitació Cel·lular del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, on ha rebut informació sobre les línies d'investigació que s'hi duen a terme.

Mobilitat universitària per promoure l'excel·lència acadèmica

L'aportació del Banco Santander es destinarà en part a la posada en marxa, a partir del curs 2011-2012, del programa "Distinguished Visiting Professors UPF - Banc Santander", amb el qual la UPF convidarà acadèmics, intel·lectuals i investigadors de prestigi internacional a desenvolupar en les seves instal·lacions, durant un temps, la seva activitat docent i investigadora.

Emilio Botín saludant un dels investigadorsLa UPF compta també amb el suport del Banc Santander per desenvolupar, conjuntament amb la Universitat de Califòrnia - Los Angeles (UCLA), el programa "UCLA - UPF Summer School" que, impartit a partir de l'estiu de 2012 per docents de les dues universitats, preveu estades de dues a tres setmanes en ambdós centres dirigides a estudiants, graduats i investigadors amb expedients especialment destacables.

Amb el programa "Beques Internacionals Aurora Bertrana - Santander Universidades" es fomentarà, a més, la mobilitat internacional dels estudiants de la UPF en col·laboració amb altres universitats, preferentment nord-americanes. Cinquanta estudiants de la UPF es beneficiaran cada any d'aquest programa d'ajuda a la mobilitat.

Amb el desenvolupament d'aquestes actuacions, la UPF reforça la seva vocació i projecció internacionals i prossegueix en la seva política de captació i retenció de talent oberta al món.

Tecnologia al servei de la comunitat universitària

En virtut del conveni signat avui, la UPF reconeix Banco Santander com l'única entitat emissora de la Targeta Universitària Intel·ligent (TUI), que serveix com credencial identificativa als membres de la seva comunitat universitària.

Emilio Botín i Josep Joan Moreso visitant la Unitat de Senyalització Cel·lularLa TUI, que incorpora els últims desenvolupaments de la tecnologia xip, pot ajustar les seves funcionalitats a les necessitats específiques de la universitat, i facilitar, entre altres gestions, el préstec bibliotecari, o el control d'accés a determinats recintes, entre d'altres utilitats.

Banco Santander compta amb una gran experiència en la prestació d'aquest servei, i en aquests moments gairebé cinc milions d'universitaris de més de 200 universitats en el món utilitzen un carnet desenvolupat pel banc en col·laboració amb cada centre universitari.

El banc mantindrà, d'altra banda, el seu suport i col·laboració en el projecte iniciat el 2002 per a la digitalització i catalogació del fons bibliogràfic cedit a la Universitat per la Cambra de Comerç de Barcelona, integrat per prop de 120.000 volums de monografies i de números de publicacions en sèrie.