Vés enrere Primera trobada entre la UPV i la UPF, dos campus d'excel·lència internacional

Primera trobada entre la UPV i la UPF, dos campus d'excel·lència internacional

Una delegació de la Universitat del País Basc va visitar el campus per tenir un coneixement més profund del projecte CEI UPF - Icària i del programa previst de desplegament.
01.02.2011

La delegació de la UPV durant la visita al campus de la CiutadellaLes universitats del País Basc (UPV/EHU) i Pompeu Fabra (UPF) van posar en comú el passat 28 de gener els projectes Euskampus i Icària Internacional amb què, respectivament, ambdues institucions han aconseguit la qualificació de Campus d'Excel·lència Internacional (CEI).

Durant la jornada, a més de visitar les instal·lacions dels tres campus de la UPF, es van posar en comú les respectives estratègies en docència, recerca, internacionalització, transferència i governança.

En la primera sessió, celebrada al campus de la Ciutadella, la vicerectora de Política Científica de la UPF, Teresa Garcia-Milà, i el vicegerent de Recerca i Economia, Josep Jofre, van presentar el projecte Icària Internacional així com l'àmbit de les ciències socials i humanitats de la UPF, tot destacant l'aposta de la Universitat per un postgrau i una recerca de projecció internacionals i uns estudis de grau amb elevada inserció laboral. Aquesta primera sessió també va comptar amb la participació d'Eduard Vallory, director de la Barcelona Graduate School of Economics, que va explicar l'estructura i el model d'organització d'aquest centre de postgrau.

Per la seva banda, la delegació del País Basc, constituïda per Miguel Ángel Gutierrez, vicerector de Recerca; Amaia Maseda, vicerectora de Responsabilitat social i projecció universitària; Maribel Arriortua, directora dels Serveis Generals de Recerca; i Josep Mª Clotas, de la consultora TRANS, va abordar una de les fortaleses del projecte Euskampus, la vinculació amb el sector empresarial i la transferència de tecnologia amb l'entorn. La delegació de la UPV visitant el campus de Poblenou

Posteriorment, durant la visita al campus de la Comunicació - Poblenou, el vicerector de Qualitat i Estratègia Institucional, Miquel Oliver, també va abordar les estratègies de transferència i innovació de la universitat, juntament amb el model de governança que s'està dissenyant amb el Grup UPF.

Per la tarda, Ferran Sanz, delegat del rector per als projectes estratègics a l'àmbit de la biomedicina, i Reimund Fickert, director de Desenvolupament Empresarial del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), van acompanyar la delegació en la seva visita al PRBB.