Vés enrere La UPF consolida la seva dimensió internacional

La UPF consolida la seva dimensió internacional

És la universitat espanyola més internacionalitzada, segons el rànquing QS, que destaca en el percentatge d'estudiants i de professorat internacional.
30.01.2013

Estudiants d'intercanvi a la UPFEl passat setembre, QS va fer públics els resultats del 2012 World University Rankings, un dels més prestigiosos a escala internacional i a partir del qual elabora la resta de productes comunicatius vinculats a l'educació superior i que comprenen des de les millors universitats d'un país a les que encapçalen un determinat àmbit de coneixement o camp d'actuació.

QS elabora els rànquings generals a partir de sis indicadors que pondera de manera diferent: reputació acadèmica (40%), reputació dels ocupadors (10%), citacions per professor (20%), ràtio estudiants / professors (20%), percentatge d'estudiants internacionals (5%) i percentatge de professors internacionals (5%). Posteriorment, en el decurs de l'any acadèmic, QS dissemina aquesta informació per determinar quines universitats destaquen en cada camp.

En concret, dels dos indicadors que n'avaluen la dimensió internacional, la UPF se situa com la primera universitat espanyola en ambdós casos: percentatge d'estudiants internacionals i percentatge de professorat internacional. I, si bé la Universitat ha encapçalat aquest darrer indicador en les tres darreres edicions del rànquing, és la primera vegada que destaca també en el percentatge d'alumnes estrangers.

Noves activitats en la jornada d'acollida dels estudiants internacionals

En aquest sentit, precisament aquesta primera quinzena de gener, coincidint amb l'inici del segon trimestre, la UPF ha donat la benvinguda a 180 nous estudiants internacionals d'intercanvi que inicien la seva estada acadèmica. Aquests estudiants arriben a la Universitat a través del programa Erasmus, a través de convenis bilaterals que la Universitat té amb la resta del món o com a visitants, els quals representen un gran nombre de nacionalitats a les aules.

A aquests, cal afegir-hi també els 448 estudiants que han arribat en el marc del Programa Study Abroad, procedents majoritàriament d'universitats nord-americanes i, per primera vegada, s'ha acollit estudiants procedents de la Universitat de Califòrnia i de la Universitat d'Arcadia, nous socis de la UPF en aquest curs acadèmic.

Per tal de facilitar-ne l'estada, des del Servei de Relacions Internacionals s'han organitzat sessions d'orientació amb la participació dels diferents serveis de la Universitat, per tal que els nous alumnes aprofitin les activitats i els recursos que posen al seu abast el Voluntariat Lingüístic, la Biblioteca, el Servei d'Informàtica, el Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària i el Programa d'Ensenyament d'Idiomes de la UPF.

Per afavorir-ne la integració, també s'hi han involucrat estudiants locals a més de l'associació ESN (Erasmus Students Network), que van acompanyar els nouvinguts en una visita guiada als campus. Així mateix, tots els estudiants internacionals en mobilitat aquest trimestre a la UPF han rebut informació acadèmica dels estudis per part dels respectius coordinadors de mobilitat i de la direcció del Programa d'Estudis Hispànics i Europeus, amb l'objectiu que el seu pas per la UPF sigui el més profitós possible.

> e-notícia relacionada:
La Pompeu Fabra escala 42 posicions en el QS World University Rankings