Vés enrere S'obren les inscripcions del primer MOOC de la UPF a la plataforma FutureLearn

S'obren les inscripcions del primer MOOC de la UPF a la plataforma FutureLearn

El curs " The European discovery of China", organitzat per Dolors Folch, professora emèrita de la UPF, planteja un exercici d'història global al voltant de com es va construir a Occident una imatge de la Xina que va perdurar al llarg de tota l'edat moderna.
29.06.2015

Dolors FolchLa Universitat Pompeu Fabra ha obert la inscripció al MOOC " The European discovery of China " a FutureLearn, la plataforma de cursos en línia creada per la Open University i que té el suport de la British Library, el British Council, el British Film Institute i la BBC.

D'aquesta manera, la UPF es converteix en la primera institució espanyola que ofereix cursos en aquesta plataforma i en una de les pioneres no britàniques . Des del seu inici, fa quinze mesos, FutureLearn ha registrat més d'un milió d'estudiants de 190 països diferents.

El curs, organitzat per Dolors Folch , professora emèrita d'Història de la Xina de la UPF, té una durada de vuit setmanes, i està previst que comenci el 28 de setembre. El seu objectiu és situar la història de la Xina i la d'Europa dins d'un context global per tal d'entendre els orígens i la pervivència d'arquetips sobre el país que encara perduren a Europa.

El rerefons d'aquesta proposta és l'evolució del món xinès entre els segles XIII i XVII i la seva relació amb l'Europa del Renaixement i el Barroc. Els protagonistes són els mercaders, missioners i viatgers que durant aquests segles van anar construint una imatge de la Xina a través d'unes relacions que responien a les inquietuds dels qui les escrivien.

Durant el curs s'analitzaran en detall les diferents etapes de la història xinesa -les dinasties Song, Yuan i Ming- per tal de situar les observacions dels viatgers sobre el rerefons de la societat xinesa real. I s'estudiarà com la visió medieval, renaixentista i barroca enfocava aquell altre nou món que anava agafant forma en l'horitzó intel·lectual europeu.

Teaser del MOOC " The European Discovery of China"

Una plataforma innovadora i col·laborativa

El principal interès de FutureLearn, que fa una selecció molt acurada de les seves institucions col·laboradores, és la integració d'innovadores eines d' storytelling aplicades a la docència i a la participació col·laborativa de l'alumnat, així com l'ús dels recursos de la biblioteca nacional britànica i la BBC.

Es tracta d'una plataforma pionera en l'ús de la narració i l'aprenentatge social aplicat a l'educació que ajudarà a impulsar la projecció internacional dels cursos MOOC de la Universitat i a desenvolupar projectes compartits amb altres institucions.

Altres e-notícies relacionades:

La UPF s'integra a la plataforma d'educació en línia FutureLearn