Vés enrere Una donació bibliogràfica de Jorge de Persia facilitarà la interrelació entre la música, les arts i la societat

El crític musical i periodista ha donat prop de 1.000 volums a la Biblioteca de la UPF, d'una temàtica fins ara poc tractada, i que seran de gran valor per a la docència i la recerca.
15.05.2017

El fons de la Biblioteca de la UPF s’ha ampliat gràcies a una donació bibliogràfica feta per Jorge de Persia, musicòleg i periodista, consistent en prop de 1.000 volums de temàtica musical, artística i cultural, que ajudaran a l’estudi de la relació entre aquestes disciplines.

La donació, de caràcter perpetu, s’ha formalitzat amb un acte de signatura d’un acord de donació, que ha tingut lloc l’11 de maig, al migdia, al Rectorat de la Universitat, i que ha estat signat per part de Jaume Casals, rector de la UPF, i Jorge de Persia.

Altres assistents a l’acte han estat Jaume Badia, gerent de la UPF; Mercè Cabo, vicegerent de l’Àrea de Serveis, Tecnologia i Recursos d’Informació; Estela Ocampo, professora del Departament d’Humanitats i esposa de Jorge de Persia; i tres representants de la Biblioteca: Montserrat Espinós, directora; Xavier Brunet, cap de la Unitat de Temàtica de Ciències Socials i Humanitats, i Xavier Ibáñez, cap de la Unitat de Logística.

“Estic molt orgullós de donar una part de la meva vida i que es faci servir, és com un diàleg entre els objectes i les idees o les il·lusions”, ha afirmat Jorge de Persia durant l’acte. I ha afegit: “Sempre he pensat que la universitat és el lloc ideal de tot, ja que és on es promou el coneixement. Em sembla un lloc rellevant, en què es poden posar il·lusions”.

De la seva banda, Jaume Casals ha posat en valor la Biblioteca de la Universitat: “Aquest serà un bon lloc per tenir aquesta part de la teva vida”, ha afirmat el rector de la UPF, adreçant-se Javier de Persia. “A la Biblioteca les obres tindran opcions de prosperar. No és un gest inútil, sinó que se’n treurà molt profit”, ha assegurat.

Una donació de gran valor que enriqueix molt el fons de la Biblioteca

La donació de la biblioteca particular de Jorge de Persia, una part de la qual ja està catalogada i fins i tot, ja se n’estan prestant llibres, s’alinea amb la voluntat que té la UPF de promoure la transversalitat del coneixement. Afavoreix la interrelació de disciplines científiques i el foment de les oportunitats d’intersecció entre els diferents àmbits del saber, aspectes que formen part dels fonaments acadèmics de la institució.

La col·lecció enriqueix molt el fons de la Universitat, ja que giren al voltant d’una temàtica poc treballada fins ara, i aporta gran valor per a la docència, l’estudi i la recerca. Inclou llibres sobre autors com ara Lorca, Falla, Albéniz, Granados, Turina, i de temes vinculats a Catalunya, Espanya, l’exili, la guerra civil, el modernisme, les relacions entre Barcelona i París i  entre l'espanyolisme i l'orientalisme.

L’art i música a la segona meitat del segle XX, la música i el teatre musical, la història i la cultura al Madrid dels segles XVIII i XIX, la cultura a la Catalunya de la postguerra, o altres temes generals d’història de la música, completen els àmbits en què se circumscriu la donació.

En virtut del conveni signat, la UPF es compromet a incorporar les obres a la Biblioteca, que es fa responsable del seu transport, catalogació i processament; a informar sempre sobre el seu origen, amb la identificació “Donació de Jorge de Persia”, i a indicar la seva procedència, amb un ex-libris facilitat pel propi l’autor.

Jorge Alberto de Persia, musicòleg i professor, ha estat col·laborador del CSIC i director de l’Arxiu Manuel de Falla (Granada), i ha dedicat especial atenció als estudis sobre el patrimoni musical espanyol, americà i català. Ha publicat, entre d’altres, el llibres Los últimos años de Manuel de Falla, 1993; Joaquín Turina, notas para un compositor, 1999; En torno a lo español en la música del siglo XX, 2003; Julián Bautista. Tiempos y espacios, 2005. Comparteix la seva tasca de recerca amb la crítica musical al diari La Vanguardia (Barcelona).