Vés enrere Nou projectes solidaris subvencionats per la UPF contribuiran a millorar les condicions de vida de diversos col·lectius

S’ha resolt la convocatòria 2019 d’ajuts per a projectes d’activitats solidàries, impulsada per UPF Solidària. Es destinaran a desenvolupar iniciatives de sensibilització i cooperació liderades per membres de la comunitat UPF.

28.02.2019

La UPF subvencionarà nou projectes solidaris seleccionats en la convocatòria d’ajuts econòmics per a projectes d’activitats solidàries 2019 que atorga de la plataforma UPF Solidària. En total, s’han presentat 16 projectes d’alumni, PDI, PAS i estudiants de la Universitat.

Enguany, la convocatòria està dotada de 40.000€ i els ajuts van des dels 800 fins als 6.500€. La temàtica dels projectes és molt diversa: millora de les condicions de vida de les dones rurals, formació sanitària i ocupacional en hospitals, educació i inclusió de joves, alfabetització i formació, entre d’altres. Les entitats desenvoluparan les diferents activitats solidàries tant en l’àmbit local (dos a Catalunya), com internacional (cinc a l’Àfrica i dos a l’Àsia).

Els 9 projectes solidaris seleccionats rebran ajuts de la Universitat que van des dels 800 fins als 6.500€ per desenvolupar els seus projectes en àmbit local i internacional

La comissió avaluadora, encarregada d’escollir els destinataris de les subvencions, ha estat presidida per Mònica Figueres, vicerectora per a la direcció de projectes al compromís social i la igualtat. També en formaven part representants de l’àmbit de Responsabilitat Social de la UPF, dels diferents col·lectius de la Universitat i un membre del Consell Social.

Enguany, s’ha valorat que les iniciatives estiguessin relacionades amb el Planetary Wellbeing, un dels projectes centrals de la Universitat, i amb els objectius de desenvolupament sostenible. A més, s’ha tingut en compte la trajectòria en cooperació, solidaritat i voluntariat dels membres del projecte, així com el seu caràcter interuniversitari.

Nou projectes pel desenvolupament humà i la inclusió social

Dels nou projectes seleccionats, sis ja s’havien presentat en edicions anteriors i tres són nous. Destaca la iniciativa “Promoción de la salud comunitaria en el barrio de Amborike, Madagaskar” (Fundació Agua de Coco). L’objectiu és lluitar contra la malnutrició i millorar el nivell sanitari de la zona. També, crear lligams amb el Màster en Salut Pública que ofereix la UPF.

Un altre projecte destacat és “MentorHabilitats: mentoria per l’èxit educatiu del jovent extutelat” (Associació Punt de Referència), presentat per membre del programa UPF Sènior. La iniciativa treballa perquè el jovent extutelat de Barcelona es pugui emancipar amb èxit.

La resta de projectes seleccionats són:

• Millora dels drets fonamentals econòmics vers una vida lliure de violència per les dones d’Ibo, Moçambic (Fundación IBO).
  • Formació sanitària i ocupacional al personal i usuaris de l’Hospital Ortopèdic de Kathmandu, Nepal (Acció Solidària i Logística).
  • GOMESI: Projecte per al desenvolupament socioeconòmic de la dona rural ugandesa (Petits Detalls)
  • Projecte Educatiu Malahome (Associació Dream Nepal)
  • Alumnat senegalès en acció: la creativitat com a eina per a l’autonomia (Association Éducation Solidaire).
  • Educació per a la solidaritat: sensibilització en drets humans i acció humanitària a les escoles i instituts públics impartida per la xarxa de voluntaris i voluntàries d’Open Arms (Associació Proactiva Open Arms).
  • Alfabetització i formació en comptabilitat i oficis per les dones de Burkina Faso (ONG CAT SYA).

La UPF, compromesa amb la solidaritat

L’any 2007 la UPF va crear una convocatòria d’ajuts pròpia en l’àmbit de la solidaritat i la cooperació per al desenvolupament. El fons econòmic de la convocatòria inclou ingressos propis de la Universitat, aportacions voluntàries i la participació del Consell Social de la UPF.

Els ajuts es convoquen anualment i serveixen per subvencionar projectes de sensibilització i cooperació al desenvolupament liderats per membres de la comunitat UPF. L’objectiu principal és contribuir a millorar les condicions de vida i de formació de les poblacions dels països amb un índex menor de desenvolupament i treballar per col·laborar en la construcció de societats més inclusives.