Vés enrere La UPF participa amb quinze activitats en la dotzena edició d'Escolab

La UPF participa amb quinze activitats en la dotzena edició d'Escolab

Arriba una nova edició del programa Escolab, en la qual els estudiants d’ESO, batxillerat i cicles formatius podran endinsar-se en la recerca que es fa als diferents campus de la Universitat.

26.09.2018

Un any més, la UPF obre les portes dels seus campus als estudiants de secundària i de cicles formatius que participen en la dotzena edició de l'Escolab. Enguany els alumnes podran participar en un total de quinze propostes, entre les quals s’hi troben visites, xerrades i tallers, que permetran conèixer de primera mà la recerca que es duu a terme a la Universitat.

Les activitats d’Escolab tindran lloc durant el curs 2018-2019, i la majoria de les que organitza la UPF ja estan cobertes: les inscripcions a les sessions, totes elles gratuïtes i amb places limitades, van començar el 10 de setembre, amb un sistema d’assignació per sorteig.

Els tallers al campus del Mar

El campus del Mar acollirà un total de sis tallers, centrats en l’activitat dels diversos grups de recerca del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS), i que permetran conèixer les instal·lacions de la Universitat, el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), els centres que el componen i el dia a dia dels seus investigadors.

Els tallers al campus de Ciutadella

El campus de la Ciutadella acollirà tres dels tallers del programa d’Escolab, centrats en els moviments socials, les excavacions arqueològiques i el comportament dels éssers humans en la presa de decisions:

Els tallers al campus de Poblenou

El campus de Poblenou acull un total de cinc tallers, a càrrec de l’Escola d'Enginyeria, que permetran als estudiants entrar en contacte amb la robòtica, la ciència de dades, la intel·ligència artificial o l’enginyeria biomèdica.

L’ESCI-UPF participa al programa Escolab amb l’organització del Taller de Bioinformàtica, que té com a objectiu acostar els estudiants de segon de batxillerat a aquesta disciplina, tot mostrant de forma pràctica eines bioinformàtiques molt bàsiques i la seva aplicació en diferents problemes biològics.  (19 sessions, dates a convenir).

Escolab és una iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona coordinada pels programes Barcelona Ciència, de l’Institut de Cultura de Barcelona, i Cultura Científica, de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, amb la participació dels centres de recerca que ofereixen les diverses activitats. Aquest curs, ofereix més de 200 propostes diferents, de la mà d'investigadors de grups d’investigació d’universitats, centres de recerca, hospitals i empreses, disposats a satisfer la curiositat de l’alumnat.