Vés enrere La UPF, compromesa amb el Dia Internacional contra la Violència Masclista

La UPF, compromesa amb el Dia Internacional contra la Violència Masclista

La UPF s’uneix al gruix d’activitats previstes amb motiu del Dia Internacional Contra la Violència Masclista. Al llarg de dues setmanes, s’organitzaran activitats de sensibilització als tres campus de la Universitat.

14.11.2017

La UPF és una universitat fortament compromesa amb la igualtat d’oportunitats entre homes i dones. És per aquest motiu que s’afegeix al Dia Internacional Contra la Violència de Gènere ,el proper 25 de novembre, amb un seguit d’activitats que tenen com a objectiu fer prendre consciència sobre la violència sexual que s’exerceix envers les dones i sobre la desigualtat de gènere que encara preval a la societat.

Els actes, organitzats des de la plataforma UPF Igualtat, es distribuiran entre els tres campus de la Universitat durant la Setmana contra la violència masclista 25N, entre el 15 i el 23 de novembre, i inclouran tallers, xerrades i debats de sensibilització.

Entre les activitats previstes destaca la xerrada “El tractament de la violència masclista als mitjans de comunicació”, que acollirà el campus del Poblenou el 15 de novembre. A càrrec d’Isabel Muntané, periodista feminista i professora del Màster en Comunicació i Gènere de la UAB, s’analitzarà el tractament que els mitjans de comunicació fan de la violència masclista.

El taller "Jo també: violències sexuals a la vida quotidiana” tindrà lloc amb l’objectiu d'assenyalar i visibilitzar que les violències sexuals estan molt presents a la vida de les dones i com s’han naturalitzat. L’acte anirà a càrrec de Creación Positiva, una entitat d’acció social que treballa per fer efectius els drets sexuals de la societat, i tindrà lloc el 22 de novembre al campus de la Ciutadella.

Finalment, destaca el debat “Dona i Economia, peces per encaixar”, organitzat per l’agrupació d’estudiants Post Crash UPF, que el 22 de novembre convertirà el campus de la Ciutadella en un espai per parlar i reflexionar sobre l’economia des d’una perspectiva de gènere. Es debatrà sobre les desigualtats perpetuades al món laboral i sobre la discriminació i les dificultats amb que es troben les economistes al món laboral i acadèmic.

A més d’acollir les diverses activitats, els campus es decoraran amb murals a les entrades. Aquest any, també s’ha engegat una campanya a Twitter on es podran compartir experiències personals amb les etiquetes #JoTambé i #Comcanviaré.

Per tal que la universitat sigui un espai segur i lliure de violència col·lectiva, la UPF disposa de protocols d’actuació contra les actituds i els comportaments que són contraris a la llibertat, la dignitat i la integritat física i psíquica de les dones de la comunitat universitària així com, també, de diferents serveis d’acompanyament per atendre casos de violència masclista ocorreguts dins o fora de la Universitat.