Vés enrere Jornada: Iniciació a la Lectura de Poesia Catalana

Jornada: Iniciació a la Lectura de Poesia Catalana

08.02.2018

Organitzades per la Facultat d’Humanitats, la Càtedra Pompeu Fabra (Universitat Pompeu Fabra) i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Llegir poesia no és el mateix que llegir narrativa, teatre o assaig. La primera lectura d’un poema acostuma a ser només el primer pas d’un procés de desvelament del sentit que només una relectura atenta i perseverant aconsegueix. Les eines crítiques (la docència de literatura, els estudis sobre els autors, els comentaris de textos, etc.) tenen per objectiu facilitar la lectura de poesia, ajudar a descobrir la manera de gaudir-ne.

Aquesta jornada pretén ser un instrument que ajudi els estudiants de batxillerat a llegir una sèrie d’autors de la tradició poètica catalana: d’Ausiàs March a Joan Vinyoli, passant per Verdaguer, Carner, Salvat-Papasseit i Espriu. Són autors que formen part del currículum acadèmic del batxillerat.

La Universitat Pompeu Fabra, organitzadora (amb el Departament d’Ensenyament) d’aquesta jornada, vol contribuir amb aquesta «Iniciació a la lectura de poesia catalana» a estrènyer els vincles entre el batxillerat i el món universitari, sovint massa deslligats l’un de l’altre. La jornada pot esdevenir, per a molts estudiants, el seu primer contacte amb la universitat.

9.30 Benvinguda.

-Josep M. Castellà, degà de la Facultat d’Humanitats

-Teresa Cabré, directora de la Càtedra Pompeu Fabra

-Rosa Artigal, directora general d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat

9.45 Taula rodona: Llegir poesia catalana.

-Miquel M. Gibert (UPF): poema XIII d’Ausiàs March

-Ignasi Moreta (UPF): “Vora la mar” de Jacint Verdaguer

-Dolors Oller (UPF): “Cançoneta incerta” i “Joc de tennis” de Josep Carner

-Maria Moreno (UPF): “Assaig de càntic en el temple” de Salvador Espriu