Vés enrere Sessió especial dels Diàlegs Humanístics per analitzar a fons el conflicte a Ucraïna

Sota el títol “La catàstrofe d’Ucraïna. Rússia i Occident”, el 9 de març, a les 12.30 hores, a l’auditori del campus de la Ciutadella, tindrà lloc un debat entre diversos coneixedors del tema. Hi participaran el diplomàtic Eugeni Bregolat, el periodista i excorresponsal Rafael Poch, i els professors del Departament d’Humanitats de la UPF Tamara Djermanovic i Gennadi Kneper. L'acte, que serà retransmès en streaming, inclourà un breu concert per la pau.

07.03.2022

Amb motiu de la guerra a Ucraïna, el cicle Diàlegs Humanístics UPF ha programat una sessió extraordinària, sota el títol “La catàstrofe d’Ucraïna. Rússia i Occident", que comptarà amb la participació de diversos ponents que per la seva trajectòria i experiència podran analitzar les diferents cares del conflicte des d’una perspectiva acadèmica, periodística, diplomàtica i cultural.

La sessió, organitzada per l’Institut d'Història Jaume Vicens Vives, el Seminari d'Estudis Eslaus i l'Institut de Cultura, tindrà lloc el 9 de març, de 12.30 a 14.30 hores, a l’auditori del campus de la Ciutadella, Totes les persones interessades en assistir a l’acte, que serà retransmès en streaming, cal que omplin un formulari d'inscripció a través de la web.

La taula rodona comptarà amb la participació d'Eugeni Bregolat, diplomàtic, exambaixador a Rússia i la Xina; Rafael Poch, periodista, excorresponsal internacional; Tamara Djermanovic, professora i coordinadora del Seminari d'Estudis Eslaus del Departament d'Humanitats de la UPF i coordinadora dels Diàlegs Humanístics, i Gennadi Kneper, historiador, professor del Departament d'Humanitats de la UPF i de la UAB.

En acabar l’acte, hi haurà un breu concert per la pau, a càrrec del duet Dúo Voronkov, format per Ala Voronkova, violinista ucraïnesa, i Guerassim Voronkov, compositor i pianista rus, que interpretaran el Romance de Glier (compositor ucraïnès) i el Segon moviment de la Sonata de Shostakovich.

Web especial i equip de seguiment

Per tal de recollir i difondre les iniciatives que juntament amb la comunitat universitària s'estan desplegant, s’ha creat una web especial sobre la guerra a Ucraïna. Inclou activitats acadèmiques, com ara seminaris i taules rodones; articles d’opinió publicats per experts de la UPF als mitjans de comunicació; notícies relacionades amb la comunitat universitària i accions solidàries als diferents campus (mobilitat dels estudiants, punts de recollida de material, etc.) i consells, entre altres continguts.

D’altra banda, La UPF, amb l'objectiu de centralitzar tota la informació, comunicació i gestió de l'impacte del conflicte a la institució, ha constituït un grup de seguiment de l’evolució de la crisi a Ucraïna. L’equip, format per Ester Oliveras, vicerectora del Compromís Social i Sostenibilitat; Toni Luna, vicerector d’Internacionalització, i els caps i personal tècnic de diferents unitats i serveis, ha tingut, com a primera prioritat, garantir el benestar i la seguretat dels estudiants de la UPF a la zona.

16. Pau, justícia i institucions sòlides

Per a més informació