Vés enrere La UPF imparteix una assignatura transversal que fomenta la relació entre els coneixements científics i humanístics

L’assignatura optativa “Ciències i Arts”, adreçada a estudiants de tots els graus de la Universitat i encara amb places disponibles, es comença a impartir aquest curs acadèmic 2021-2022. Amb activitats al llarg dels tres trimestres, combina conferències magistrals, seminaris participatius, les sessions dels Diàlegs Humanístics, visites a centres culturals i científics i cinefòrums.

13.09.2021

Ciències i Arts, una nova assignatura transversal que poden cursar com a optativa els estudiants de tots els graus de la UPF, comença a impartir-se a partir d’aquest curs acadèmic 2021-2022. Enfocada per ressaltar la importància de les humanitats en la ciència i la ciència en les humanitats, aquesta assignatura es vincula a Diàlegs Humanístics i es promou des de la Facultat d’Humanitats, amb la col·laboració de professors del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut.

Tamara Djermanovic: "Ciències i Arts té com a objectiu general que qualsevol estudiant adquireixi coneixements bàsics tant en disciplines humanístiques com a científiques"

Ciències i Arts, en què es combinen les classes magistrals amb seminaris participatius, visites culturals i cine fòrums, “té com a objectiu general que qualsevol estudiant adquireixi coneixements bàsics tant en disciplines humanístiques com a científiques”, explica Tamara Djermanovic, professora del Departament d’Humanitats i coordinadora de l’assignatura, juntament amb el professor (actualment jubilat) Jordi Pérez, antic degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida. I afegeix: “Es tracta de fomentar la relació entre estudiants de diferents graus de la UPF amb l’objectiu de millorar el seu raonament crític”.

Entre els docents d’aquest primer any de l’assignatura, inclosa dins els plans docents del grau en Humanitats, consten Rafael Argullol, Tamara Djermanovic (Departament d’Humanitats) i Ricard Solé, Elisabeth Moyano i Fernando Giráldez (Departament de Ciències Experimentals i de la Salut).  Els estudiants que ho desitgin encara tenen l'oportunitat de cursar aquesta assignatura, que encara disposa de places disponibles, amb matrícula oberta els dies 15 i 16 de setembre.

Activitats variades al llarg dels tres trimestres del curs

Una altra particularitat d’aquesta assignatura de quatre crèdits ECTS, adreçada a estudiants de tercer i quart curs, és que ofereix activitats, presencials i virtuals, al llarg dels tres trimestres, que tindran lloc en un únic dia a la setmana: quatre lliçons magistrals (dues sobre aspectes científics i dues sobre aspectes humanístics) en el primer trimestre; el cicle Diàlegs Humanístics (que inclou vuit sessions) en el segon, i visites a centres culturals i científics (tres visites) en el tercer trimestre.

"Art i Salut, Benestar Planetari i altres temes relacionats amb compromís social es proposen com a eixos orientatius en aquests projectes"

A més, cada trimestre inclourà la projecció d’una pel·lícula, amb una temàtica relacionada amb els objectius de l’assignatura, que es treballarà posteriorment. En el darrer trimestre, els estudiants, en concepte de avaluació, exposaran els seus treballs finals en un dels espais públics del campus de la Ciutadella de la Universitat.

“Art i Salut, Benestar Planetari i altres temes relacionats amb compromís social es proposen com a eixos orientatius en aquests projectes, sempre transversals i en grups d'estudiants de diverses carreres per mostrar com la formació acadèmica només es pot considerar completa amb el diàleg entre el camp de les ciències socials, humanístiques i científiques”, afirma Tamara Djermanovic.

Per a més informació

Notícia publicada per: