Vés enrere La UPF es consolida entre les 150 primeres del món en Arts i Humanitats dins el rànquing Times Higher Education per àmbits

Es manté en la mateixa posició que en les dues darreres edicions, dins la franja 126-150, que la situen com a quarta universitat d’Espanya i 71a. d’Europa.

04.10.2019

La Universitat Pompeu Fabra està classificada per tercer any consecutiu dins la franja 126-150 en Arts i Humanitats, dins el rànquing World University Rankings 2020 by Subject, que ha fet públic recentment Times Higher Education.

Aquesta posició en el llistat (en el qual la Universitat va entrar per primera vegada fa tres anys) la situa com a quarta universitat d’Espanya i 71a. d’Europa.

La classificació analitza un total de 536 institucions (una trentena més que en l’edició anterior), entre les que imparteixen les disciplines d’humanitats i ciències del llenguatge.

En les tres darreres edicions del llistat, quan la UPF hi va començar a aparèixer, les àrees en què ha destacat més han estat les de citacions i internacionalització.

Aquest rànquing per àmbits de coneixements (el d’art i humanitats dóna el tret de sortida a la publicació de llistes per a onze àmbits de coneixement diferents) utilitza el mateix sistema de ponderació que el rànquing general de THE, però calibrat i adaptat en funció de cada àmbit.

El llistat es confecciona a partir de 13 indicadors corresponents a cinc grans àrees, en les quals la UPF ha obtingut la puntuació següent: docència (27,4), recerca (32,5), citacions en publicacions (61,9), internacionalització (55,3) i transferència (38,1).

A escala estatal, formen el podi, per aquest ordre, les universitats Autònoma de Barcelona, Barcelona i Complutense de Madrid (les tres dins la franja 101-125).

En al rànquing general, la primera posició l’ocupa un any més la Universitat de Stanford, mentre que el segon i tercer lloc són per a les universitats britàniques de Cambridge i Oxford. El MIT i la Universitat de Harvard, ambdues dels EUA, completen les cinc primeres posicions.

Per a més informació

Notícia publicada per: