Vés enrere La relació entre Islam i globalització, fil conductor de la IV edició de la Global Week UPF

Les ponències i debats, que abordaran l'Islam des d'una perspectiva àmplia i transversal, comptaran amb la participació d'acadèmics, creadors, periodistes i escriptors. Tindran lloc entre el 7 i l'11 d'octubre, a la tarda, al campus de la Ciutadella.
03.10.2019

El grau de Global Studies de la Facultat d’Humanitats organitza la quarta edició de la Global Week UPF, cinc dies d’activitats acadèmiques i lúdiques, obertes a tota la comunitat universitària, per reflexionar sobre la relació entre Islam i globalització des d’una perspectiva transversal.

Les sessions, que transcorreran del 7 a l’11 d’octubre al campus de la Ciutadella, aprofundiran en diversos aspectes vinculats a l’Islam i a la seva quotidianitat, com són la religió, la cultura, les migracions, l’alteritat, el feminisme, la identitat, els mitjans de comunicació, la geopolítica o les relacions internacionals, entre d’altres.

Las sesions aprofundiran en diversos aspectes vinculats a l'Islam i a la seva quotidianitat.

El programa de ponències i debats, impartides en anglès i en castellà, tindran lloc a la tarda, en sessions a les 16.00 i les 18.00 hores, el dia 7 d’octubre a l’auditori del campus de la Ciutadella, i la resta de dies, a l’auditori de Mercè Rodoreda. Hi prendran part acadèmics, investigadors, creadors, periodistes, escriptors i arquitectes, que a partir dels seus coneixements i experiències faran una aproximació multidisciplinària a l’Islam.

Cinc dies per conèixer l’Islam des d’una perspectiva transversal

La Global Week (#GlobalWeekUPF) s’obrirà el 7 d’octubre, a les 16.00 hores, amb dues ponències en castellà (amb traducció simultània a l’anglès): Dolors Bramon, escriptora i professora de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona, se centrarà en “Cómo se ha ido estableciendo el estatus de las mujeres en el Islam”. Seguidament, l’escriptora Najat El Hachmi, nascuda al Marroc i afincada a Vic des dels vuit anys, pronunciarà “Siempre han hablado de nosotras: feminismo, identidad y religión”.

L’endemà, 8 d’octubre, serà el torn de Moostafa Zaafari, arquitecte, urbanista i fundador del Centre d'Urbanitat Contemporània, amb “Shia identity of Iran: Historical roots and their impact on everyday life”. Explicarà les particularitats del dia a dia en un país com l’Iran, en què els musulmans són minoria. La segona ponència, “África e Islam: luces y sombras de una historia indestructible”, anirà a càrrec de Xavier Aldekoa, corresponsal de La Vanguardia a l’Àfrica, escriptor i productor audiovisual.

L’activitat central (el 9 d’octubre, a les 16.00 hores) consistirà en una taula rodona a càrrec d’estudiants del grau en Global Studies, al voltant de “L’Islam, l’acadèmia i Global Studies”. “Diversos dels estudiants d’aquest grau han visitat els països de la regió; a més, el treball de fi de grau que preparen té relació amb el lloc a on han estat, i per tant, poden aportar una visió molt interessant”, afirma Rosa Cerarols, professora del Departament d’Humanitats i coordinadora del Global Week, juntament amb el professor Toni Luna.

Les primera sessió del 10 d’octubre estarà protagonitzada per Patricia Almarcegui, professora de literatura comparada i escriptora. Autora del llibre Escuchar Irán (Newcastle Ediciones), la seva ponència es titula “Viajar a Oriente en femenino”, i abordarà temes com ara el feminisme i l’alteritat. La xerrada “Imaginarios de creación en el Islam”, a càrrec de Toni Serra (Abu Ali), un videoartista que es caracteritza per aprofundir de manera crítica en la realitat a partir de l’assaig i la poesia, completarà al programa del dia.

La darrera jornada, l’11 d’octubre, estarà dedicada a analitzar les relacions internacionals i de la geopolítica, amb les intervencions d’Ali Reza Koohkan, professor de la Universitat de Allameh Tabataba (Iran), que abordarà la “New crisis in Middle East”, i Omar Jabary, investigador de la Universitat de Gant i de l’Observatoire des Mondes Arabes et Musulmans a la Universitat Lliure de Brussel·les, amb “The Ends of Infrastructure: Toxic Ecologies of Settler Colonialism in Palestina”.

En les anteriors edicions, la Global Week s'ha focalitzat en les regions d'Àsia-Pacífic i de la Mediterrània, i en la relació entre gènere i globalització.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació