Vés enrere L'Institut d'Història organitza el 50è. congrés de l'Associació d'Estudis Històrics d'Espanya i Portugal

Prop de 250 acadèmics dels Estats Units i Europa visitaran el campus de la Ciutadella del 10 al 13 de juliol per debatre sobre temàtiques recents i innovadores al voltant d'aquesta disciplina.
08.07.2019

La UPF i l'Institut d'Història (IUHJVV) organitzen del 10 al 13 de juliol el 50è. congrés anual de l'Associació d’Estudis Històrics d’Espanya i Portugal (Association for Spanish and Portuguese Historical Studies, ASPHS). Durant tres dies, al voltant de 250 acadèmics dels EUA i Europa es desplaçaran al campus de la Ciutadella per debatre temàtiques recents i innovadores al voltant d'aquesta disciplina.

El congrés, que comptarà amb la presència d'experts de les èpoques medieval, moderna i contemporània, tant acadèmics reconeguts com joves talents, està organitzat per Stephen Jacobson, director de l'IUHJVV, i les seves sessions són obertes a tots els membres de la comunitat universitària.

El congrés, obert a tots els membres de la comunitat universitària, està organitzat per Stephen Jacobson, director de l'IUHJVV

El programa de la trobada consta de 65 sessions paral·leles, entre les quals destaca la sessió plenària, "ASPHS @ 50: A Vídeo Commemoration", que tindrà lloc el 12 de juliol a les 12.45 hores, a l'auditori del campus de la Ciutadella. Aquesta sessió està organitzada per Carla Rahn-Phillips (Universitat de Minnesota) i inclourà entrevistes als membres fundadors de l'Associació.

D'altra banda, Rebecca Scott (Universitat de Michigan) impartirà un seminari previ al congrés (10 de juliol, a les 15:00 hores), a l'auditori de l'edifici Mercè Rodoreda, sota el títol "Maria Coleta i el frare Félix: la llibertat a risc de la salvació (l'Havana, 1817)", amb la col·laboració del grup de recerca GRIMSE.

L'ASPHS, que té una finalitat literària i educativa, promou l'interès en l'estudi acadèmic d'Espanya i Portugal a través de la Història i les disciplines relacionades. En anys anteriors, l'Associació ha celebrat els seus congressos a les universitats de Nova York, Johns Hopkins, Califòrnia a San Diego i Lisboa.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació