Vés enrere La UPF, 88a. del món en el rànquing d’articles publicats a les revistes més influents

Elaborada per la Universitat de Leiden, aquesta classificació relativa també mostra que la UPF és vuitena a escala mundial en articles de l’àmbit de ciències de la vida i de la terra

19.06.2018

El rànquing de recerca que, des del 2011, elabora el Centre d’Estudis de Ciència i Tecnologia (CWTS) de la Universitat de Leiden és un dels més rigorosos pel que fa a la metodologia emprada. En l’edició del 2018 s’han avaluat 938 universitats de tot el món. Les institucions han estat escollides en funció del nombre de publicacions que tenen indexades a la base de dades Web of Science en el període 2013-2016.

El rànquing de Leiden mesura la influència de les institucions universitàries atès que ranqueja les universitats en funció del nivell de les revistes on els recercadors publiquen la seva producció científica. Així, els articles publicats pel professorat de la UPF apareixen en el subconjunt de l’1% de les revistes més citades de tot el món.

La taula següent mostra els resultats de la UPF a nivell general i en els cinc àmbits en què Web of Science classifica les seves revistes.

Posició de la UPF al PP (top1%)* Món Europa Espanya
Totes les ciències 88 37 1
Ciències biomèdiques i de la salut 188 104 2
Ciències de la vida i de la terra 8 3 1
Matemàtiques i informàtica 92 41 2
Ciències físiques i enginyeries 129 49 5
Ciències socials i humanitats 138 44 2

*La proporció de publicacions d’una universitat que, en comparació amb la resta de publicacions del mateix camp i en el mateix any, pertanyen a l’1% de les més citades a nivell mundial.

La taula següent il·lustra, encara millor, quina és la posició de la UPF pel que fa a les publicacions de l’àmbit de ciències de la vida i de la terra.

Finalment, el rànquing també permet classificar les institucions en funció del percentatge d’articles que realitzen amb d’altres institucions. Així, la UPF es posiciona com la primera universitat espanyola en percentatge d'articles publicats en col·laboració amb d'altres institucions i com la segona en percentatge d'articles publicats en col·laboració internacional. Aquest indicador denota que la majoria d’articles de la UPF es realitzen amb recercadors d’altres institucions, símptoma de bona qualitat de la producció científica.